اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس توانمندی‌های جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد / احداث موزه در 2 هکتار زمین

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس نمودی از دستاوردهای عظیم هشت سال جنگ تحمیلی خواهد بود.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس توانمندی‌های جنگ تحمیلی را نشان می‌دهد / احداث موزه در 2 هکتار زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ذکی‌الله خوشبخت صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل در خصوص واگذاری زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس از طریق شهرداری به ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: مصوبه هیئت دولت در ابتدا احداث این مرکز فرهنگی در زمینی به مساحت هشت هکتار بوده ولی بعد از رایزنی و تلاش‌های سه استاندار سابق و فعلی اردبیل احداث این مجموعه همچنان در مرحله انتخاب زمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه به همت اداره کل راه و شهرسازی دو هکتار زمین در اختیار ما قرار گرفته اما به دلیل کیفیت نامناسب قرار است آن را با زمینی در شورابیل اما در فضایی مناسب‌تر معوض کنیم، خاطرنشان کرد: قرار شده است با مصوبه شورای شهر زمین معوض به مالکیت اداره کل نیروهای مسلح در‌آمده و برای آن سند معتبر نیز صادر شود.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: با شهرداری توافق کردیم تا بدون پرداخت هزینه‌ای خاص این دو هکتار تهاتر شود و تنها مشکل ما وجود چند معارض در زمین واگذار شده اداره کل راه و شهرسازی است که انتظار می‌رود با صدور رای مناسب و پرداخت مبلغ مورد نظر این مشکل نیز برطرف شود.

خوشبخت گفت: با مصوبه شورای شهر انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده این ثبت سند به نام ستاد کل نیروهای مسلح صورت گیرد تا عملیات اجرایی نیز در فصل کاری آغاز شود.

وی بیان کرد: فضایی که برای احداث این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده یک‌هزار و 700 متر‌مربع است که با احتساب طبقات آن به 5 هزار متر‌مربع می‌رسد که اغلب به شکل سازه‌های سبک و فضاهای آزاد است که برای جذابیت بیشتر از آبشار،‌ آب‌نما و آلاچیق در ساخت آن استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان با حداکثر 10 درصد سطح اشغال احداث می‌شود، افزود: امیدواریم راه و شهرسازی هزینه مربوط به معارضان را پرداخت کند.

خوشبخت اهمیت و جایگاه احداث این مرکز فرهنگی را یادآور شد و افزود: با احداث مرکز فرهنگی نه تنها پاسداشتی از هشت سال ایثارگری‌ها صورت می‌گیرد بلکه روز به روز شاهد آن خواهیم بود که نسل آینده با اطلاع و آگهی از این فضا بتوانند هر چه بیشتر ادامه دهنده این راه باشند.

2400 متر‌مربع فضای معارض وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شهردار اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه با توافق شورا و شهرداری و همچنین راه و شهرسازی این زمین معوض می‌شود، تصریح کرد: ما دو هکتار زمین را در مجموعه شورابیل به نام ستاد کل نیروهای مسلح واگذار می‌کنیم و به جای آن زمین فعلی را دریافت کرده و به توسعه فضای سبز اقدام می‌کنیم.

صدیف بدری ادامه داد: ما تعهد کردیم تا ستاد کل نیروهای مسلح در احداث این مجموعه به فضای طبیعی شورابیل با ساخت و سازهای بسیار سنگین لطمه نزنند بلکه بکوشند تا در یک فضای کاربری مناسب حتی برای حضور گردشگران و مسافران نیز فضایی جذاب ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: کارشناسان ما ارزیابی کرده‌اند که زمین معوض به شهرداری شش تا هفت معارض دارد که در مجموع 2 هزار و 400 متر‌مربع فضای معارضی در زمین واگذار شده وجود دارد و انتظار می‌رود مشکل مربوط به اداره کل راه و شهرسازی برطرف شود.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول