اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله حیدری

کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) بهبهان بهره‌برداری شد

کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) بهبهان با حضور آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) بهبهان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) بهبهان با حضور آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سایر مسئولان شهری و استانی در روستای قلعه کعبی بخش زیدون شهرستان بهبهان بهره‌برداری شد.

این کتابخانه دارای 270 مترمربع زیربنا است و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ساخته شده است. کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) دارای یک مخزن با 2 هزار نسخه کتاب، دو سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودک، بخش نشریات و آرشیو نمایه نشریات است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بهره‌برداری از این کتابخانه ضمن محکوم کردن هتک حرمت ضریح حجربن عدی و جعفر طیار توسط وهابیون کوردل و غلامان حلقه به‌گوش صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آمریکا و انگلیس اظهار کرد: فرقه ضاله وهابیت هیچگونه اعتقادی به مبانی اسلام و دین ندارند بلکه آن‌ها فقط مجری دستورات ارباب‌های خود در اسرائیل آمریکا و انگلیس هستند.

آیت‌الله محسن حیدری افزود: وهابیت هیچگونه جایگاهی در میان اهل تسنن ندارند به طوری‌که اکثریت علما و رهبران اهل تسنن این حرکت وحشیانه را به شدت محکوم کردند و آن را از مصادیق امر حرام دانستند.

وی خاطرنشان کرد: این مشرکان بی‌دین با این عمل غیرانسانی نه تنها به هدفشان یعنی ضربه زدن به اعتقادات تشیع نرسیدند بلکه مردم با دیدن پیکر سالم و خون آلود حجر بعداز 1400 سال بیشتر به حقانیت شیعه پی بردند و باعث تقویت باورهای شیعی شدند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری گفت: یکی از میادین حماسه سیاسی انتخابات پیش روست که مردم بصیر و آگاه همانگونه که دست رد به سینه فتنه‌گران و مخالفان ولایت فقیه زدند دست رد به سینه گروه‌های انحرافی می‌زنند چرا که مردم ما می‌دانند خطر گروه‌های انحرافی کمتر از فتنه‌گران نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم باید با تیزبینی و بصیرت و آگاهی کامل به کاندیدایی رای دهند که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم عقد اخوت و بیعت همیشگی با هیچ فردی را نبسته‌اند که هر موقع و با هر شرایطی این افراد وارد میدان شوند مردم به آن‌ها رای دهند، ملاک مردم ما پایبندی به قانون اساسی شریعت اسلام و ولایت فقیه است؛ هر که خالصانه این ویژگی‌ها را داشته باشد مورد قبول مردم واقع می‌شود.

حیدری همچنین در ادامه با تمجید از عملکرد و برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد:‌ بالا رفتن آمار سرانه مطالعه مفید در استان خوزستان از برکات نهاد کتابخانه‌ها بوده که من به دلیل این تاثیرگذاری از نهاد تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه خطاب به مسئولان امر کتاب و کتابخوانی گفت: شایسته است با انتشار کتاب برای تمام ذائقه‌های موجود در جامعه باعث تشویق بیشتر مردم به کتابخوانی شویم.

وی افزود: خدا را شاکریم که موفق شدیم در مراسم بهره برداری از این کتابخانه که به نام نامی امام محمد باقر (ع) نامگذاری شده شرکت کنیم.

حیدری اضافه کرد: شهرستان بهبهان از لحاظ کتاب، کتابخوانی و کتابخانه و شاخص‌های مطالعاتی در سطح بالای استان قرار دارد که جا دارد به مردم بهبهان تبریک بگوئیم و امیدواریم که افتتاح این کتابخانه فتح بابی شود برای اینکه جوانان این منطقه با مطالعه کتاب‌های دینی بر آگاهی‌های دینی‌شان افزوده شود و جوانان مستعد این شهرستان از این امکانات استفاده کنند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در شهرستان بهبهان 10 کتابخانه شامل 9 کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی وجود داشته که به این ترتیب به ازای هر25 هزار نفر 1.64 باب کتابخانه موجود است.

لفته منصوری ادامه داد: زیربنای کتابخانه‌های بهبهان 6 هزار و 144 مترمربع بوده که برای هر 100 نفر 4.04 مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته و رتبه این شهرستان از این نظر در استان خوزستان چهار است و از وضعیت مطلوب بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های بهبهان 11 هزار و 866 عضو فعال داشته و این شهرستان از این منظر دارای رتبه سه در استان است و از وضعیت مطلوب بالاتر است.

این مسئول با بیان اینکه بهبهان با داشتن 170 هزار و 685 جلد کتاب رتبه نخست را در خوزستان دارد، تصریح کرد: این امر نشان دهنده تاریخ، تمدن و جایگاه والای این شهر در حوزه فرهنگ و به خصوص کتاب است و در این شاخص نیز از وضعیت مطلوب بالاتر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 35 دستگاه رایانه و 10 نمایه نشریات در کل کتابخانه‌های این شهرستان موجود بوده و پنج باب از آن‌ها نیز خدمات اینترنتی را به اعضای خود عرضه می‌کنند.

منصوری با اشاره به انجمن کتابخانه‌های بهبهان و فعالیت‌های آن ابراز داشت: 12 جلسه انجمن در این شهرستان برگزار شد و درصد تشکیلات این انجمن در بهبهان 59.7 درصد بوده که رتبه اول در استان است و 89.15 درصد از مصوبات این جلسات نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده و اجرایی شدند.

منصوری در ادامه سخنان خود فعالیت 11 ایستگاه مطالعه، چهار کانون ادبی، دو کانون قرآن و نهج‌البلاغه، یک دستگاه بلوتوث سنتر به منظور ارسال کتاب‌های دیجیتال، هفت اذان‌گو، شرکت 19 هزار و 588 نفر در مسابقات کتابخوانی آنلاین و یک‌هزار و چهار نفر در مسابقات کتابخوانی مکتوب را از جمله فعالیت‌های اداره امور کتابخانه‌های بهبهان اعلام کرد.

وی اعتبار کتابخانه‌های بهبهان در سال گذشته را 320 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اقداماتی که در این حوزه از بهبهان صورت گرفته از جمله تعمیر و تجهیز در عرصه‌های مختلف اداری، سرمایشی، رفاهی، رایانه‌ای و کتابخانه‌ای بوده و پیشرفت‌های خوبی را در این عرصه از شهرستان شاهد هستیم.

در ادامه مراسم فرماندار بهبهان با اشاره به تلاش در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعاتی در شهرستان اظهار کرد: در بحث شاخص فضاهای مطالعاتی با اختصاص برخی فضاهای مناسب به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه مانند واگذاری حق انتفاع ساختمان کانون فرهنگی بانوان به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه ریحانه النبی در وضعیت خوبی به‌سر می‌بریم.

فرهاد باذلی محبوب تصریح کرد: آمادگی به‌منظور تامین50 درصد اعتبار احداث کتابخانه مرکزی شهرستان از محل اعتبارات جاری فرمانداری را داریم.

وی با بیان اینکه برای مجهز کردن روستاها به کتابخانه باید تلاش کرد، گفت: در سال 92 باید موضوع تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها را به عنوان فضاهای فرهنگی به طور جدی‌تر و بیشتری دنبال کنیم که این امر نیاز به افزایش اعتبارات دارد.

سپس امام جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های مثبت و اساسی در بهبود فرهنگ عمومی بردارند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نگرانی ایشان در مسائل فرهنگی تصریح کرد: توجه به اموری نظیر بازسازی کتابخانه‌ها بسیار خوب و ارزشمند است اما ما باید به زندگی روزمره مردم نیز توجه داشته و بررسی کنیم که چه میزان در بهبود فرهنگ عمومی جامعه نیز گامی برداشتیم.

وی اضافه کرد: کار ارزشمند نهاد کتابخانه‌ها و در راس آن‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در راه اندازی کتابخانه‌ها در تمام نقاط شهرستان به‌ویژه نقاط محروم و دعوت از حضور حضرات آیات در شهرستان بسیار ارزشمند بوده و همانگونه که در بعد کمی رشد داشته‌ایم به بعد کیفی کار هم توجه کنیم تا سریع‌تر به اهداف نزدیکتر شویم به‌طوریکه مردم به‌ویژه جوانان به مطالعه کتاب‌های مفید و اسلامی روی آورند.

انتهای پیام/72001/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول