اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خسارت 2900 میلیارد ریالی سرما به 20 هزار هکتار از باغات آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سرما به 20 هزار هکتار از باغات پنج شهرستان استان دو هزار و 900 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

خسارت 2900 میلیارد ریالی سرما به 20 هزار هکتار از باغات آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید خود و معاونان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از باغات خسارت دیده از سرمای بهاره در شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس برآورد کارشناسان کشاورزی، 20 هزار هکتار از باغات شهرستان‌های بناب، ملکان، مراغه، اهر و مرند به طور متوسط 20 تا 100 درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی کل میزان خسارت وارده در اثر سرمازدگی را در سطح باغات آذربایجان‌شرقی بالغ بر 290 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان خسارت به 6 هزار هکتار باغات بناب بالغ بر 72 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: خسارت محصولات و اراضی بیمه شده توسط کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی برآورد و پرداخت خواهد شد، ولی در تلاش هستیم تا خسارات افراد بیمه نشده نیز مساعدت شود.

پرداخت غرامت خسارت دیدگان 100 درصدی در روزهای آینده صورت می‌گیرد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: غرامت سرمازدگی محصولات کشاورزی پس از ارزیابی سریعاً پرداخت می‌شود.

کریم شمس گفت: خسارات وارده به محصولات کشاورزی درسطح استان توسط کارشناسان بیمه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و آنهایی که به طور 100 درصد خسارت دیده‌اند، سریعاً نسبت به پرداخت غرامت آنها اقدام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص سایر خسارت‌های وارده به باغات، کارشناسان امر موارد را بررسی و در زمان برداشت محصولات کشاورزی خسارت وارده به آنها برآورد و پرداخت خواهد شد.

شمس ادامه داد: در پی وقوع سرمای بهاره کشاورزان استان غافلگیر شده و فرصت مقابله با این حادثه طبیعی را برای نجات محصولات خود نیافتند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول