اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایجرود:

سرما 40 میلیارد تومان به کشاورزی ایجرود خسارت زد

فرماندار ایجرود گفت: سرما بیش از 40 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

سرما 40 میلیارد تومان به کشاورزی ایجرود خسارت زد

باقر اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: عمده خساراتی که سرما به کشاورزی شهرستان ایجرود وارد کرده در بخش باغات بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده خسارت وارد شده در بخش کشاورزی شهرستان ایجرود به دلیل تگرگ و یخبندان بوده است، تصریح کرد: اکثر روستاهای این شهرستان تحت تاثیر سرما قرار گرفته و خسارت دید‌ند.

*خسارت سرمازدگی در بخش زراعی ایجرود پایین است

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه بیشتر خسارت‌های سرمازدگی در بخش باغی بوده و بخش زراعی خسارت آنچنانی ندیده است، تصریح کرد: اراضی زراعی شهرستان ایجرود شامل کشت گندم بوده که این محصول در مقابل سرما مقاوم است.

وی با تاکید بر اینکه 2 هزار و 250 هکتار از اراضی شهرستان ایجرود تحت تاثیر سرما قرار گرفته است، یادآور شد: در مجموع به 47 درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

اکبرپور میزان خسارت وارد شده به دلیل سرما را به بخش کشاورزی شهرستان ایجرود 40 میلیارد و 95 میلیون و 100 هزار تومان برشمرد و ادامه داد: بیشتر خسارت‌ها در باغات گردو، زردآلو و بادام اعلام شده است.

وی با بیان اینکه به باغات هلو، سیب و انگور نیز در شهرستان ایجرود خسارت وارد شده است، اضافه کرد: میزان خسارت وارد شده به این باغات نسبت به گردو، زردآلو و بادام کمتر است.

فرماندار ایجرود گفت: 4 میلیارد و 811 میلیون تومان اعتبار به منظور پوشش خسارت‌های وارد شده و حمایت از کشاورزان در این شهرستان مورد نیاز است.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول