اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تأکید کرد

افزایش سطح زیرکشت برنج در خوزستان / جذب 450 میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به افزایش قیمت برنج وارداتی ضروری است، سطح زیرکشت برنج در خوزستان افزایش یابد و کشاورزان در این زمینه تشویق شوند.

افزایش سطح زیرکشت برنج در خوزستان / جذب 450 میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که در محل استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ابلاغ 450 میلیارد تومان اعتبار به بخش توسعه کشاورزی هستیم، انتظار می‌رود، کار طرح‌های متوسط و بزرگ جدی‌تر انجام شود، اما تاکنون این امر محقق نشده است و در شهرستان‌ها بیشتر طرح‌های کوچک ارائه می‌شود.

*سال گذشته برداشت 280 هزار هکتار شلتوک و 188 هزار هکتار برنج سفید

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی در منابع آب و بارندگی‌های اخیر در تابستان مشکلی از نظر تخصیص آب وجود ندارد، افزود: سال گذشته 280 هزار هکتار شلتوک و 188 هزار هکتار برنج سفید برداشت شد و ضروری است با توجه به افزایش قیمت برنج وارداتی، سطح زیرکشت برنج افزایش یابد و این رقم امسال با مدیریت صحیح به 250 هزار هکتار برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با این رقم رتبه استان در برداشت برنج در کشور از سوم به رتبه دوم ارتقا می‌یابد، خطاب به فرمانداران تصریح کرد: شهرستان‌هایی که استعداد برنج‌کاری را دارند، مقدمات کار را آماده کنند تا یک منبع درآمد برای کشاورزان باشد.

*ذخیره‌سازی 80 تا 100 تن برنج

وی افزود: تصمیم بر آن داریم که 80 تا 100 هزار تن از این برنج‌ها را خریداری و ذخیره کنیم تا برای شب عید به بازار تزریق کنیم و دچار کمبود نشویم.

حجازی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی به واحدهای برنج خشک‌کنی در راستای نوسازی ماشین‌آلات داده می‌شود تا به دلیل مستهلک بودن کارخانه ضایعات برنج نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا جلسه بعدی باید طرح‌های مصوب شهرستان‌ها تکانی بخورد، گفت: انتظار می‌رود از هفته جاری جلساتی با حضور مدیر جهاد کشاورزی خوزستان و رؤسای بانک‌های شهرستان‌ها برگزار و برای بررسی بیشتر مشکلات به معاون برنامه‌ریزی استانداری ارجاع شود تا هرچه سریع‌تر زمینه برای جذب 450 میلیارد تومان بعدی فراهم شود، چراکه این تسهیلات هفت درصدی هستند و ایجاد انگیزه می‌کنند.

انتهای پیام/72011/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول