اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

اعتبار 750 میلیارد ریالی برای نوسازی 1394 کلاس درس آذربایجان‌شرقی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: 750 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام یک هزار و 394 کلاس درس که در حال نوسازی بوده نیاز است.

اعتبار 750 میلیارد ریالی برای نوسازی 1394 کلاس درس آذربایجان‌شرقی

علی آذرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر 232 طرح در حوزه نوسازی مدارس با یک هزار و 394 کلاس درس در حال اجرا است.

وی زیربنای این طرح‌ها را 221 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار 750 میلیارد ریالی تمام این طرح‌ها در کمتر از یک سال به اتمام رسیده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

آذرنژاد با اشاره به اعتبار 710 میلیارد ریالی سال گذشته نوسازی مدارس گفت: سال گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی 710 میلیارد ریال برای نوسازی پیش‌بینی شده بود که تنها 40 درصد آن تخصیص داده شد.

این مقام حوزه بازسازی و نوسازی مدارس در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از کل اعتبارات سال گذشته 227 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شد.

وی تعهد خیرین در آذربایجان‌شرقی را سال گذشته 460 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان تعهد نیز نزدیک به 65 درصد محقق شده و مابقی نیز در حال محقق شدن است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی از وجود 7 هزار کلاس درس تخریبی در استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شامل 30 درصد کل کلاس‌های درس موجود در آذربایجان‌شرقی است که عمدتا تخریبی هستند و یا معدودی از آن نیز در زمره کلاس‌های تعمیری بوده به دلیل عدم توجیه اقتصادی جزو واحدهای تخریبی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در عین حال 8 هزار کلاس‌ درس در استان نیز نیازمند مقاوم و مستحکم‌سازی هستند که 31 درصد کلاس‌های آموزشی استان را شامل می‌شود.

آذرنژاد درباره موقعیت مکانی واحدهای تخریبی گفت: 40 درصد این واحدها مربوط به مرکز استان یعنی تبریز است.

این مقام حوزه بازسازی و نوسازی مدارس در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:  براساس آخرین آمار در آذربایجان‌شرقی 25 هزار و 600 باب کلاس درس وجود دارد.

زیربنای کلاس‌های درس استان قبل از انقلاب 935 هزار مترمربع بود و با روندی که در بحث آموزشی و افزایش ظرفیت‌های این حوزه صورت گرفته این رقم هم اکنون به 3 میلیون و 900 هزار مترمربع رسیده که نشان از رشد 318 درصدی دارد.

همچنین قبل از انقلاب 9 هزار و 317 کلاس آموزشی در آذربایجان‌شرقی احداث شده بود که بعد از انقلاب به 32 هزار و 607 کلاس درس افزایش یافته است. 

 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول