اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش اردبیل خواستار شد

تزریق اعتبار 20 میلیارد ریالی برای تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اعتبار 20 میلیارد ریالی دور دوم سفر رئیس جمهور برای تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی باید هر چه سریع‌تر به این مجموعه تزریق شود.

تزریق اعتبار 20 میلیارد ریالی برای تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با محور بررسی روند توسعه اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار داشت: این اردوگاه از سال 74 در مراحل مختلف احداث می‌باشد که اراضی تملک شده آن حدود 20 هکتار است و ظرفیت پذیرش اردوگاه نیز با بیتوته 400 نفر و بدون بیتوته یک هزار نفر می‌باشد.

وی پیشرفت پروژه اردوگاه مقدس اردبیلی را 30 درصد اعلام کرد و گفت: احداث 42 باب کمپ سرپوشیده و همچنین 14 باب کمپ تابستانی فضای آزاد در این اردوگاه اجرایی شده است و ما قادر هستیم روزانه 8 هزار نفر را در این اردوگاه پذیرش کرده تا آنها بتوانند از فضای بکر و طبیعی اردوگاه و امکانات آن در حد وسع و توان استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی امسال 14 هزار فرهنگی در این اردوگاه پذیرش شده و 350 خانوار نیز در روز طبیعت در اردوگاه پذیرش شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما همچنان از نبود برخی امکانات و تجهیزات زیر‌بنایی و اولیه به رغم مصوبه هیئت دولت در تکمیل این اردوگاه رنج می‌بریم.

رنجبر افزود: ‌با پیگیری‌های انجام شده و از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، تنها 57 میلیون تومان برای این پروژه جذب و در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

این مسئول در خصوص ضرورت تامین زیر‌ساخت‌ها به ویژه انشعاب برق، آب، گاز و زیر‌ساخت‌های مخابرات و همچنین انتقال آب معدنی گرم به اردوگاه بیان داشت: اولویت کارهای اجرایی در این اردوگاه حصار‌کشی و فنس‌کشی و صدور سند رسمی به نام آموزش و پرورش است که امیدواریم با تاکید استاندار اردبیل مشکل پیش آمده برطرف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در انجام برخی از کارها باید اورژانسی عمل کرد که از آن جمله حصار‌کشی و فنس‌کشی در حفاظت فیزیکی از اردوگاه، احداث نمازخانه و سالن اجتماعات و غذاخوری، احداث خوابگاه زمستانی، خیابان‌کشی و اجرای سیستم پکیج است.

رنجبر خواستار تامین اعتبار 20 میلیارد ریالی مصوب در سفر دوم رئیس جمهور به استان برای تجهیز این اردوگاه شد و ادامه داد: در کنار این اقدامات باید نسبت به احداث رستوران، انبار مرکزی، استراحتگاه رانندگان، سالن‌های آموزشی و پارکینگ خودروهای سنگین و توسعه فضای سبز این منطقه اقدام لازم صورت گیرد.

وی خواستار حل مشکل برق این اردوگاه و همچنین آسفالت ورودی اردوگاه مقدس اردبیلی شد و از شرکت مخابرات خواست تا مشکل اینترنت و زیر‌ساخت ارتباطی در مجهز شدن این اردوگاه به دوربین‌های مدار بسته و کنترل از راه دور را مهیا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: احداث نمایشگاه صنایع دستی در این مجموعه در اولویت است و در کنار آن نیروی انتظامی نیز باید در اوقات شبانه‌روز در زمینه گشت‌های خود در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول