اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از میانگین کل کشوری بالاتر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است.

سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از میانگین کل کشوری بالاتر است

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به ازای هر 100 نفر یک ممیز 34 مترمربع فضا در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی موجود است که این میزان از میانگین کل کشوری در این زمینه که یک ممیز 27 متر مربع به ازای هر 100 نفر می‌باشد، بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 63 باب کتابخانه ثابت در استان وجود دارد، اعلام کرد: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان حدود 59 هزار نفر است.

فیروز ضمن تاکید به هدف جدی کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، با فراهم کردن فضای مطلوب و مناسب برای کتاب‌خوانان، از پروژه‌های متعدد عمرانی در دست احداث استان در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی مناسب خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر کتابخانه شماره دو شهرک ایثار ارومیه با مساحت 500 مترمربع و میزان اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال، 50 درصد و کتابخانه عمومی میاندوآب با مساحت 805 مترمربع و با اعتبار 7 میلیارد و 944 میلیون ریال، 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به لزوم ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب‌خوانی در روستاهای استان، اعلام کرد: کتابخانه روستای کشتیبان ارومیه با اعتبار 400 میلیون ریال، تاکنون 45 درصد رشد داشته و کتابخانه نلاس در شهرستان سردشت با مساحت 280 متر مربع و اعتبار 250 میلیون ریال در مرحله تحویل زمین و طراحی نقشه است.

فیروز در ادامه به نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های استان نیز اشاره کرد و از وجود یک میلیون و 378 جلد کتاب چاپی، 84 نسخه کتاب چاپ سنگی سربی و 85 نسخه کتاب خطی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و به ضرورت حفظ این آثار برای نشان دادن فرهنگ اصیل کتاب‌خوانی برای نسل‌های آینده تاکید کرد.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول