اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتابخانه ملی و اداره کل ارشاد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در جلسه‌ای با حضور مدیران کل اسناد و کتابخانه ملی و اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مرکز فرهنگی منعقد و تصمیمات لازم برای واسپاری کتب و نشریه‌های محلی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اتخاذ شد.

کتابخانه ملی و اداره کل ارشاد یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، در اجرای ماده سه قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه‌ای پیرامون گردآوری، نگهداری و اطلاع‌رسانی میراث مکتوب ملی و استانی و تسهیل در تعامل با ناشران، تفاهم‌نامه واسپاری بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امضا شد.

در این جلسه مقرر شد از این پس ناشران یزدی، نسخه‌هایی از انتشارات خود را به جای ارسال به تهران، به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد تحویل دهند تا در گنجینه اسناد و کتابخانه ملی استان نگهداری شود و رسید کتابخانه ملی را تحویل گیرند.

همچنین مقرر شد در سلسله نشست‌های ماهانه یزدشناسی که به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود، به موضوع مطبوعات در یزد پرداخته شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در سالگرد وفات مهدی آذریزدی از مصوبات دیگر این جلسه بود که قرار شد از هشتم تا دهم تیر ماه در استان یزد برگزار شود.

رونمایی از کتاب‌های تازه نشر یافته و نقد و بررسی و معرفی کتاب به صورت فصلی یا شش ماه یک‌بار توسط اداره ارشاد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد از تصمیمات دیگر این جلسه بود.

برنامه‌ریزی برای تشکیل جلسه منظم فصلی یا ماهانه با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان (مدیران ارشاد اسلامی، اسناد ملی، میراث فرهنگی، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری، صدا و سیما و ...) از دیگر تصمیمات این جلسه بود که مقرر شد، نخستین جلسه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

این تفاهم‌نامه پس از بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم با امضای مدیران کل دو دستگاه، بین طرفین مبادله شد.

انتهای پیام/2464/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول