اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته هلال‌احمر

جمعیت هلال‌احمر شعبه زیرکوه افتتاح شد

با حضور مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه و تنی چند از مسئولان شهرستان زیرکوه در دومین روز از هفته هلال‌احمر جمعیت هلال‌احمر شعبه زیرکوه افتتاح شد.

جمعیت هلال‌احمر شعبه زیرکوه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح شعبه هلال‌احمر زیرکوه، حضور به موقع امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر را در تمامی صحنه‌ها مهم دانست و اظهار کرد: امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر برای خدمت به مردم همیشه آماده هستند.

وی ادامه داد: وجود زیرساخت‌های لازم برای یک امدادرسانی سریع بسیار مهم بوده و با توجه به این امر مهم و قرار گرفتن شهرستان زیرکوه بر روی گسل زلزله و سابقه امدادرسانی در زمین لرزه‌های گذشته باید به این مهم توجه ویژه شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی به نقش امدادگران و نجات‌گران در زلزله زهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به گواه مردم ساکن در منطقه نخستین نیروهای امدادی پس از وقوع زمین‌ لرزه در منطقه زلزله‌زده امدادگران هلال‌احمر بودند که امیدواریم با افتتاح شعبه جمعیت هلال‌احمر در زیرکوه سرعت عمل امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی بیشتر شود.

شهریاری اذعان داشت: قبل از افتتاح این شعبه، شهر حاجی‌آباد از پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر، انبار امدادی به متراژ 450 متر مربع، یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات برخوردار بوده و با توجه به افتتاح این شعبه در زیرکوه امکانات مورد نیاز افزایش پیدا می‌کند.

وی بحث آموزش را در جمعیت هلال‌احمر مهم برشمرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر در راستای ترویج فرهنگ خودامدادی و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر آموزش‌های لازم را به عموم مردم می‌دهد.

شهریاری به حضور جوانان در جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: جوانان شهرستان زیرکوه می‌توانند با عضویت و حضور در جمعیت هلال‌احمر ضمن فراگیری آموزش‌های امدادی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی به هم‌نوعان خود کمک کنند.

فرماندار زیرکوه نیز در این مراسم با بیان اینکه شعار و فعالیت جمعیت هلال‌احمر جهانی است، اظهار کرد: اشعار سعدی در جهان معنای واقعی فعالیت‌های هلال‌احمر را نمود می‌دهد.

فرهاد فلاحتی به زلزله 20 اردیبهشت‌ماه سال 76 اشاره کرد و افزود: در این زلزله یک ‌هزار و 200 نفر جان باختند که این دلیلی برای آمادگی بیشتر امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر و همچنین مردم است.

وی ادامه داد: امروز که ما شاهد افتتاح جمعیت هلال احمر شعبه زیرکوه هستیم تعداد زیادی از ادارات نیز در این شهرستان مستقل و مستقر شده‌اند.

فرماندار زیرکوه خاطر نشان کرد: مدیریت در جمعیت هلال‌احمر با همه مدیریت دستگاه‌های مختلف متفاوت است و لباس سرخ و سفید امدادگران هلال‌احمر نشان از آمادگی همیشگی آنها است.

امام جمعه زیرکوه نیز با توجه به خدمات مؤثر و کارآمد هلال‌احمر گفت: حضور امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر در صحنه‌های حوادث و در بالین مصدومان بارقه امیدی بر دل آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رجایی به آماده بودن امدادگران هلال‌احمر در زلزله زهان اشاره کرد و اذعان داشت: دقت نظر، سرعت عمل و هماهنگی امدادگران با یکدیگر از مهمترین مسائلی است که باید در هنگام بروز حادثه رعایت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیروهای امدادی هلال‌احمر در تمامی حوادث حضور دارند لازم است آگاهی لازم در ارتباط با دفن اجساد را هم داشته باشند تا کمک بیشتری به آسیب‌دیدگان در حوادث صورت گیرد.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه اصول و پایه وظایف جمعیت هلال‌احمر بر اساس تفکرات فرهنگی و ارزش‌های اسلامی، معنوی و اخلاقی است، گفت: دین اسلام دین جامع‌نگر است و به همه نیازهای جامعه توجه خاص و ویژه دارد و در تمام دستورات دینی کمک به همنوع از مهمترین وظایف فرد مسلمان یاد شده است.                                                                                                                                                           همچنین در این مراسم با حضور فرماندار قاین بنای یادمان زلزله زهان رونمایی شد.               

انتهای پیام/69005/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول