اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:

بیش از هزار نفر با جمعیت هلال‌احمر داوطلبانه همکاری دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بیش از هزار نفر به صورت داوطلبانه برای امدادرسانی در حوادث گوناگون با جمعیت هلال احمر استان قم همکاری دارند

بیش از هزار نفر با جمعیت هلال‌احمر داوطلبانه همکاری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ظهیری امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آغاز هفته هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر سازمانی است که به خدمت‌رسانی مردم در مواقع سخت اهتمام دارد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث نسبت به امدادرسانی و نجات حادثه دیدگان به صورت جدی اقدام کرده و وارد عمل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به حوادث زلزله آذربایجان شرقی و کرمان اشاره و ابراز داشت: در این حادثه‌ها هلال احمر به سرعت وارد عمل شد و ضمن نجات حادثه دیدگاه این حوادث، نسبت به حمایت‌های روانی آنان اقدام کرد.

وی اصلی‌ترین کار هلال احمر را پرورش و اعزام تیم‌های امداد و نجات به محل وقوع حوادث دانست و گفت: اغلب افرادی که در این تیم‌ها عضویت دارند از بین خود مردم هستند که به صورت داوطلبانه با این نهاد امدادی همکاری دارند.

ظهیری اذعان داشت: حدود 100 نفر به صورت رسمی و هزار نفر به صورت غیر رسمی و داوطلبانه با هلال احمر استان قم همکاری داشته و به پشتیبانی از خدمات این دستگاه امدادرسان اهتمام دارند.

وی افزود: به کسانی که آمادگی خود را برای همکاری با هلال احمر در حوادث سخت اعلام کرده‌اند در طول سال آموزش‌های لازم داده می‌شود چرا که امدادرسانی در هر نوع حادثه متفاوت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم به فعالیت‌های جمعیت جوانان هلال احمر اشاره و بیان داشت: در این بخش از هلال احمر هفت کانون به فعالیت می‌پردازند که رویکرد این کانون‌ها فرهنگی است.

وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که هلال احمر در دستور کار دارد همکاری با خیران است که این اقدام از دیرباز وجود داشته است.

ظهیری با تاکید براینکه هلال احمر براساس نیاز جامعه به مردم خدمت‌رسانی می‌کند گفت: این نهاد کنار دستگاه‌های خیریه مانند بهزیستی و کمیته امداد به فعالیت‌های عام المنفعه اهتمام دارد.

*تحصیل 700 دانشجو در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی هلال احمر

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش جوانان در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی هلال احمر اشاره و ابراز کرد: اکنون 700 دانشجو در 12 رشته گوناگون در این مرکز آموزش می‌بینند که عمده این رشته‌ها با هلال احمر مرتبط است.

ظهیری با تاکید بر اینکه کنار آموزش علمی نظارت شرعی نیز نیاز دارد خاطرنشان کرد: نماینده مقام معظم رهبری بر تمام آموزش‌های این نهاد به صورت جدی نظارت دارد.

انتهای پیام/78005/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول