اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اجرای ده‌ها ویژ‌ه‌برنامه طی هفته هلال احمر در قم/ کسب رتبه نخست خدمت‌رسانی نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: به منظور گرامیداشت هفته هلال احمر ده‌ها ویژه‌برنامه و گردهمایی و تجلیل از فعالان و داوطلبان در نظر گرفته شده است.

اجرای ده‌ها ویژ‌ه‌برنامه طی هفته هلال احمر در قم/ کسب رتبه نخست خدمت‌رسانی نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ظهیری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خدمت خالصانه و بدون منت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است اظهار کرد: برای پرسنل هلال احمر تفاوتی نمی‌کند که حادثه در کدام شهر و کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: پیشتازی هلال احمر قم در کمک‌رسانی به حادثه دیدگان در مواردی چون زلزله آذربایجان یا قحطی سومالی کاملا مشهود بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به زلزله اخیر در استان بوشهر گفت: یکی از نخستین استان‌هایی که برای کمک‌رسانی به مردم این منطقه اعلام آمادگی کرد قم بود.

وی ادامه داد: روز گذشته هم 10 تن مواد غذایی توسط جمعیت هلال احمر استان قم برای زلزله‌زدگان بوشهر ارسال شد.

ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان قم در سال جاری عنوان داشت: امداد و نجات و راهنمایی مسافران دو بخش عمده فعالیت‌های این جمعیت است؛ 14 پایگاه سیار و یک پایگاه امداد هوایی در سال جاری امداد و نجات را در محدوده استان قم سامان‌دهی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه اکیپ‌های درمانی با حضور پزشکان زن و مرد در ایام نوروز فعال بودند گفت: نسبت به سال گذشته شاهد حوادث کمتری بودیم به طوری که امسال تنها 39 حادثه رخ داد که در آنها لزوم حضور نیروهای جمعیت هلال احمر وجود داشت.

وی اضافه کرد: تمام پرسنل هلال احمر در نوروز امسال در پایگاه‌ها حضور داشتند و تعطیلات آنها لغو شده بود ضمن اینکه در سال جاری هیچ حادثه ضروری برای اعزام بالگرد هم در قم رخ نداد.

ظهیری با بیان اینکه 32 پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی هم توسط جمعیت هلال احمر تشکیل شده بود خاطرنشان کرد: توزیع نقشه و بروشور و اهدای کیف کمری کمک‌های اولیه، پذیرایی از مسافران و برگزاری مسابقات نقاشی و برپایی خیمه‌های نماز از جمله خدماتی بود که در این پایگاه‌ها ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان داشت: کمیته ارزیابی ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم این جمعیت را به عنوان دستگاه برتر خدمت‌رسانی در نوروز 92 معرفی کرده است.

وی در ادامه به برگزاری مانورهای عملیاتی هلال احمر در طول سال اشاره کرد و گفت: این مانورها به منظور حفظ آمادگی پرسنل صورت می‌گیرند؛ حضور هلال احمر در مناسبت‌هایی چون عاشورا و نیمه شعبان و نیز سالروز رحلت امام خمینی(ره) از دیگر عرصه‌های خدمت‌رسانی این جمعیت هستند.

ظهیری اردوهای جهادی و حضور پرسنل هلال احمر در این برنامه را مورد توجه قرار داد و افزود: انجام کارهای عقب مانده در روستاها هدف این اردوها هستند؛ در سال گذشته جمعیت هلال احمر مباحث مربوط به اوقات فراغت را هم در نظر داشت و این برنامه‌ها با قوت بیشتر در سال جاری هم ادامه خواهند یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری کلاس‌های آموزش امداد با قوت بیشتر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: هرچه مردم بیشتر با تکلیف خود در حوادث آشنا شوند کار جمعیت هلال احمر هم آسان‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مقدماتی برای همه مردم در نظر گرفته شده‌اند عنوان داشت: این آموزش‌ها در قالب طرح دادرس در سطح مدارس راهنمایی به مرحله اجرا در آمده‌اند و اختتامیه آن نیز طی همین هفته برگزار می‌شود و در نظر داریم در کارخانه‌ها و ادارات هم آن را اجرا کنیم؛ از میان همین آموزش‌ها استعدادیابی شده و افراد برای گذراندن دوره‌های تکمیلی و تخصصی انتخاب می‌شوند.

ظهیری اضافه کرد: امضای تفاهم‌نامه آموزشی با مراکز و نهادهای مختلف همچون شهرداری و نیروی انتظامی هم در دستور کار قرار دارد تا پرسنل این دستگاه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند و در کمترین زمان ممکن امداد و نجات حادثه‌دیدگان را بر عهده بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به حضور گسترده امدادگران این جمعیت در آذربایجان شرقی طی سال گذشته گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای حادثه‌دیدگان این زلزله هم جزو فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول