اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

فعالیت 20 هزار امدادگر ویژه هلال احمر در گیلان/ نشان ایثار به 33 امدادگر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از فعالیت 20 هزار نفر امدادگر گروه‌های ویژه و سازماندهی شده این جمعیت در استان خبر داد.

فعالیت 20 هزار امدادگر ویژه هلال احمر در گیلان/ نشان ایثار به 33 امدادگر

محمد حسن یزدان‌پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته هلال احمر، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی از امدادگران، جوانان، کارکنان و تلاشگران عرصه مهر، دوستی و صلح است هر چند که نمی‌توان زحمات این عزیزان را با پاداش مادی جبران کرد.

وی با بیان اینکه هفته هلال احمر تا 24 اردیبهشت ادامه دارد، افزود: امروز به مناسبت آغاز فرا رسیدن هفته هلال احمر زنگ امداد در مدارس فومن نواخته می‌شود.

*عضویت 2 هزار و 570 کودک در کانون‌های غنچه هلال گیلان

این مسئول ساماندهی مطلوب نیروهای امدادی در جمعیت هلال احمر گیلان را یکی از ویژگی‌های این جمعیت خواند و گفت: آشنایی با امداد و امدادگری باید از کودکی صورت گیرد زیرا حوادث و بحران‌ها همواره بزرگ و دور از ما اتفاق نمی‌افتند بلکه ممکن است در خانه نیز حادثه‌ای کوچک اثرات بزرگ ایجاد کند که در این صورت اگر فرد با کوچک‌ترین تکنیک‌های امداد و نجات آشنا نباشد نمی‌تواند برای حل بحران راهی از پیش ببرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و نجات در مهدهای کودک با نام «کانون‌های غنچه هلال»، خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در مهدهای کودک گیلان در حال اجرا بوده و تاکنون دو هزار و 570 کودک دختر و پسر را به عضویت گرفته است.

یزدان‌پناهی با بیان اینکه از این تعداد، یک‌هزار و 170 پسر «مدد» و یک‌هزار و 400 دختر «مهربان» نام گرفته‌اند، اذعان کرد: اعضای این کانون در مانور شهری برنامه اجرا می‌کنند.

*اهدای خون توسط اعضای حوزه جوانان هلال احمر گیلان

وی برخی دیگر از برنامه‌های اجرایی جمعیت هلال احمر گیلان را در این هفته برشمرد و یادآور شد: افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال احمر، گلباران مزار شهدا، بازدید از آسایشگاه معلولان استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی و دیدار با خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه‌های هلال احمر در این هفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از اهدای خون توسط اعضای جمعیت جوانان هلال احمر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این هفته جوانان هلال احمر داوطلبانه در شهرهای املش، فومن، آستارا، لنگرود و ... خون اهدا می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه داوطلبان هلال احمر در سال گذشته یک‌میلیون سی‌سی خون اهدا کردند، یادآور شد: اکنون جمعیت هلال احمر گیلان بیش از 80 هزار نفر عضو افتخاری دارد که در قالب تیم‌های مختلف امداد رسانی می‌کنند.

*33 داوطلب گیلانی دارای نشان «ایثار» امدادگری هستند

یزدان‌پناهی، با اشاره به اینکه اخذ درجه ایثار به معنای تکمیل آموزش‌های امدادی در هلال احمر است، افزود: درجه ایثار آخرین درجه‌ای است که به داوطلبان کارآزموده اعطا می‌شود.

به گفته وی، در گیلان تنها یک تیم 33 نفری دارای درجه ایثار هستند.

این مسئول، درباره جایگاه جمعیت هلال احمر گیلان در کشور، عنوان کرد: هلال احمر گیلان دارای رتبه برتر در سطح کشور از نظر ساماندهی نیروها، تجهیزات و تعداد داوطلبان است.

وی وجود یک بالگرد برای امداد هوایی، 23 آمبولانس پیشرفته که تعداد 9 خودرو از این تعداد مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز است را از مهمترین تجهیزات هلال احمر گیلان برشمرد.

یزدان‌پناهی، اذعان کرد: 18 دستگاه موتورسیکلت امدادی برای مواقع بحرانی، پنج دستگاه مینی‌بوس، مجهز بودن به تلفن همراه ماهواره‌ای ثریا در زمان قطع آنتن‌دهی و... از دیگر تجهیزات هلال احمر گیلان است.

وی حمایت و رسیدگی به نیازمندی‌های دارویی را مهمترین فعالیت جمعیت هلال احمر گیلان ذکر کرد و متذکر شد: مردم می‌توانند با شماره‌های 147 ندای امداد تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای مانور مشارکت هلال احمر با دستگاه‌های دیگر استان در مواقع بحران در سال ‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در مواقع بحران هر یک از سازمان‌ها و نهادها وظایف ویژه خود را برعهده دارند و هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان و مکمل عملکرد در کنار این سازمان‌ها ایفای نقش می‌کند.

*فعالیت 20 هزار نفر امدادگر گروه‌های ویژه در گیلان

وی بر آموزش همگانی مردم با مراجعه به پایگاه‌های ایجاد شده در محله‌ها، مساجد، اداره‌ها و کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: حادثه ممکن است در هر جا و مکانی در کمین انسان‌ها باشد و در صورت آمادگی، فرد می‌تواند در چنین مواقعی کمک کند بنابراین آموزش نیاز اولیه انسان است.

یزدان‌پناهی، از فعالیت حدود 20 هزار نفر امدادگر گروه‌های ویژه در گیلان خبر داد و یادآور شد: این گروه‌ها به صورت سازماندهی شده برای مواقع بحران انتخاب می‌شوند.

وی فعالیت در جمعیت هلال احمر طبق اساسنامه مصوبه مجلس را داوطلبانه خواند و افزود: هلال احمر در حوزه درمان و دارو کمک می‌کند.

این مسئول وجود امدادگران با مهارت بالا و سازماندهی شده را یکی از ویژگی‌های جمعیت هلال احمر به ویژه در گیلان ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول