اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام‌به‌گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/60

شروع اعتراض برخی گروه‌های سیاسی پاکستان پیش از پایان انتخابات/زمان رای‌گیری تمدید شد

تمدید زمان رای‌دهی برای شرکت در انتخابات، تظاهرات حزب «طاهر القادری» در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی و تعطیلی بی سابقه زمین‌های برداشت گندم به خاطر شرکت در انتخابات؛ بخشی از مهمترین اخبار و تحولات انتخاباتی بعد از ظهر امروز در پاکستان است.

شروع اعتراض برخی گروه‌های سیاسی پاکستان پیش از پایان انتخابات/زمان رای‌گیری تمدید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، کمیسیون انتخابات به علت شرکت پر شور مردم در انتخابات زمان شرکت در رأ‌ی‌گیری را تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، زمان شرکت در انتخابات 3 ساعت دیگر تمدید شد و بدین ترتیب رای گیری تا ساعت 20 امشب به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش رسانه‌ها بسیاری از احزاب سیاسی از کمیسیون انتخابات درخواست کردند زمان برگزاری انتخابات را افزایش دهند زیرا بسیاری از مردم قرار است از روستاهای دور افتاده به پای صندوق‌های رأی حاضر شوند بنابراین نمی‌توانند خود را ظرف مدت تعیین شده به محل برگزاری انتخابات برسانند.

حزب «طاهر القادری» در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات تظاهرات کردند

در همین حال خبر می‌رسد، حزب «طاهر القادری» و موسسه منهاج القرآن با برپایی تظاهرات گسترده خیابان ملتان- وهاری واقع در ایالت پنجاب را بسته و با برپایی چادر در سراسر پاکستان اعتراض خود به روند انتخابات در پاکستان را آغاز کرده‌اند.

به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی از زنان و کودکان نیز به جمع تحصن کنندگان پیوسته‌اند و از این جهت گردهمایی طاهر القادری جنبه مردمی‌تری پیدا کرده است.

این در حالی است که قادری پیش از این اعلام کرده بود، با حضور حاکمان بی‌کفایت که در فسادهای مالی متعدد دست دارند برگزاری انتخابات شفاف در پاکستان غیر ممکن است.

تعطیلی بی سابقه زمین های برداشت گندم به خاطر شرکت در انتخابات

در حالی بیشتر جمعیت پاکستان را کشاورزان تشکیل می‌دهند که با توجه به فصل برداشت گندم درایالت پنجاب، فئودال‌ها و زمین‌دار‌ان بزرگ امروز با کمبود نیرو برای برداشت گندم مواجه شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، روستاییان بطور بی سابقه‌ای امروز شرکت در انتخابات را به برداشت گندم ترجیح داده بودند.

شرکت روستاییان در انتخابات در تاریخ پاکستان بی‌سابقه است که نشان دهنده تغییر سیاسی بزرگ در این کشور می‌باشد. به گزارش رسانه‌ها بیشتر کشاورزان از چند روز پیش برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود راهی شهرها شده‌اند و عده‌ای نیز شرکت در انتخابات را بر دروی گندم ترجیح داده و امروز مزارع گندم را ترک کردند.

انتخابات پارلمانی پاکستان صبح امروز در حالی آغاز شد که طالبان و گروه‌های شبه‌نظامی تهدید کردند که پایگاه‌های اخذ رأی در این کشور را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

در همین حال، سازمان اطلاعات پاکستان درباره احتمال حمله شبه‌نظامیان به رهبران احزاب، ناظران خارجی، پایگاه‌های اخذ رأی و خبرنگاران در طول برگزاری انتخابات هشدار داده است.

بر همین اساس، بیش از 600 هزار نفر از نیروهای ارتش و  پلیس با اعزام به شهرهای مختلف این کشور مأموریت یافته‌اند تا امنیت حوزه‌های انتخاباتی را تأمین کنند.

این اولین بار در تاریخ پاکستان است که یک دولت منتخب از طریق برگزاری انتخابات، اداره امور را به دولت منتخب دیگری می‌سپارد که همین امر باعث حساس شدن بیش از پیش این رویداد تاریخی در این کشور شده است.

نتایج قطعی این انتخابات احتمالا فردا «یکشنبه» مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول