اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۳۴

شعارهای ضدآمریکایی؛ محور تبلیغات انتخاباتی رهبر سیاسی پاکستان

«عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف پاکستان» در نخستین اجتماع رسمی انتخاباتی خود در این کشور، شعارهای ضدآمریکایی را محور تبلیغات خود قرار داد.

شعارهای ضدآمریکایی؛ محور تبلیغات انتخاباتی رهبر سیاسی پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که نامزد شرکت در انتخابات آتی این کشور است عصر روز گذشته نخستین گردهمایی انتخاباتی خود را در منطقه «دیر اسماعیل خان» در ایالت «خیبرپختونخواه» برگزار کرد.

وی خطاب به اعضای شرکت‌کننده در این گردهمایی گفت: مردم تصمیم گرفته‌اند کشور را تغییر دهند و تا 3 هفته دیگر پاکستان جدیدی را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.

عمران خان افزود: اگر مردم همراهی کنند پاکستان را از زیاده خواهی‌های آمریکا نجات خواهم داد و کشور از غل و زنجیر این استعمارگران رهایی می‌یابد.

خان تصریح کرد: اگر به قدرت برسم با رد وام‌های آمریکا سربلندی خود و مردم پاکستان را تضمین خواهم کرد.

وی گفت: در برابر هیچ قدرت خارجی سر تسلیم فرود نمی‌آورم و اجازه نمی‌دهم مردم پاکستان در مقابل قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا خوار و خفیف شوند.

عمران خان تأکید کرد: کناره‌گیری ارتش پاکستان از جنگ با تروریسم که مربوط به آمریکا می‌شود و ارتباطی با پاکستان ندارد از اولویت‌های حزب ما بعد از پیروزی در انتخابات است.

رهبر حزب تحریک انصاف تصریح کرد: تنها راه برقراری صلح در مناطق قبایلی خروج ارتش از این مناطق و سپردن سرنوشت منطقه به دست قبایل و ساکنان محلی آن است که تحقق این امر نیز یکی از آرمان‌های حزب ما بعد از پیروزی در انتخابات است.

عمران‌خان با اشاره به اینکه 80 درصد حزب وی را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: مردم از سیاستمداران کهنه‌کار و قدیمی که حاضر نیستند از فساد مالی و اداری دست بکشند ناامید شده‌اند و خواهان روی کار آمدن نسل جوان هستند.

عمران خان امروز در منطقه «دیر» و «مالاکند» نیز سخنرانی می‌کند و سپس راهی شهر راولپندی خواهد شد.

فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای شرکت در انتخابات پارلمانی پاکستان که 21 اردیبهشت ماه در سراسر این کشور برگزار می‌شود از این هفته به طور رسمی آغاز شده است.

طبق قانون اساسی پاکستان، حزب یا احزاب پیروز در این انتخابات دولت و کابینه جدید این کشور را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول