اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۵۵

۲ گروه سیاسی پاکستانی در حوزه رأی‌گیری به جان هم افتادند

درگیری ۲ گروه سیاسی در یکی از پایگاه‌های اخذ رأی در منطقه قبایلی پاکستان ۲ کشته بر جا گذاشت.

۲ گروه سیاسی پاکستانی در حوزه رأی‌گیری به جان هم افتادند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور،  همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان از صبح امروز انفجار و ناامنی در این کشور به اوج خود رسیده است و بر اثر وقوع چند حادثه تروریستی تا کنون ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

گزارشات حاکی از آن است که تبادل آتش میان 2 گروه سیاسی در یک پایگاه اخذ رأی در منطقه قبایلی «اورکزئی ایجنسی»  منجر به کشته شدن 2 تن شد.

همچنین انفجار بمب در نزدیکی یک مرکز رأی‌گیری در «پیشاور» پاکستان 5 کشته و 12 زخمی برجای گذاشت که یک افسر پلیس نیز در بین زخمی‌شدگان دیده می‌شود.

به گفته یکی از مقامات پلیس پیشاور، این بمب در یک موتور سیکلت که در نزدیکی یک مرکز رأی‌دهی بانوان پارک شده بود جاسازی شده بود.

علاوه بر این، یک انفجار نیز از جاده «کوهات» و منطقه «شیخ محمدی» گزارش شده است.

همچنین روند رأی‌گیری در منطقه «مردان» پس از شنیده‌شدن صدای چند شلیک هوایی به حال تعلیق درآمده است و انفجار در نزدیکی یک پایگاه اخذ رأی در این منطقه نیز موجب زخمی شدن پنج تن شده است.

به گفته منابع محلی، لحظاتی پیش صدای انفجاری در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در شهر «بانو »شنیده شد و پس از آن صدای شلیک گلوله نیز از منطقه به گوش می‌رسد.

همچنین وقوع  2 انفجار در نزدیکی محل اخذ رأی در ایالت «بلوچستان» پاکستان یک تن کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که پسر «امتیاز شیخ» از رهبران ارشد حزب «مسلم لیگ نواز» بر اثر درگیری بین 2 گروه رقیب در منطقه «شکارپور» زخمی شد.

این در حالی است که صبح امروز نیز گروه‌های تروریستی با انفجار بمب در نزدیکی یک پایگاه اخذ رأی در منطقه «قائد آباد» کراچی دست‌کم 10 تن را کشته و 50 نفر دیگر را زخمی کردند.

انتخابات پارلمانی پاکستان در حالی از صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شده است که طالبان و گروه‌های شبه‌نظامی تهدید کردند که پایگاه‌های اخذ رأی در این کشور را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

برخی کارشناسان بر این باورند که برخی قدرت‌های خارجی و تعدادی از نیروهای داخلی درصدد ایجاد هرج‌ومرج در این کشور و تعلیق روند برگزاری انتخابات هستند تا بتوانند اهداف مورد نظر خور را در این کشور پیاده کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول