اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۴۸

بلوچ‌های جدایی‌طلب انتخابات پاکستان را تحریم کردند

بلوچ‌های جدایی‌طلب پاکستان با برگزاری شورایی در این ایالت، انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم کردند.

بلوچ‌های جدایی‌طلب انتخابات پاکستان را تحریم کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کویته، گروهی از بلوچ‌های جدایی‌طلب در ایالت بلوچستان پاکستان روز گذشته با برگزاری جرگه‌ای (نشست مشورتی) در این منطقه، موضوع شرکت در انتخابات آتی این کشور را بررسی کردند.

اعضای شرکت‌کننده در این جلسه، پس از بررسی این موضوع به این نتیجه رسیدند که انتخابات را تحریم کنند و از «حربیار مری» رهبر جدایی‌طلب بلوچ حمایت کنند.

سخنگوی جرگه بلوچ در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: برگزاری انتخابات موجب افزایش قوم‌گرایی و تنفر برخی اقوام از یکدیگر می‌شود و علاوه بر آن این بلوچ‌ها هستند که باید درباره آینده سرزمینشان تصمیم بگیرند اما نظام انتخاباتی هرگز این اجازه را به آنان نمی‌دهد.

وی افزود: انتخابات مصنوعی حربه‌ای است برای مسلط کردن سایر اقوام بر بلوچ‌ها بنابراین ما نه تنها در انتخابات شرکت نمی‌کنیم بلکه انتظار داریم حربیار مری به عنوان رهبرمان در بلوچستان به قدرت برسد.

وی تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند خواسته بلوچ‌ها را برآورده کند بنابراین ما خواهان تشکیل کشوری مستقل هستیم و اطمینان می‌دهیم با تشکیل این کشور با آرامش در کنار سایر کشور‌ها به حیاتمان به عنوان بلوچ ادامه دهیم.

به اعتقاد کارشناسان، حربیار مری از رهبران جدایی طلب بلوچ که ساکن انگلیس است در برهه حساس انتخابات و به تحریک آمریکا و کشورهای غربی به پاکستان بازگشته است و مردم را علیه دولت تحریک می‌کند.

گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ سال‌ها است که با هدایت کشورهای خارجی ساز جدایی از این کشور را سرداده‌اند.

این در حالی است که حمله گروه‌های تروریستی به تجمعات انتخاباتی در این ایالت نیز باعث افزایش ناامنی‌ها در این منطقه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان شده است.

به گفته این کارشناسان، آمریکا، انگلیس و حامیان آنها در تلاشند تا با استفاده از فرصت انتخابات و ایجاد هرج و مرج و ناامنی در این کشور زمینه خروج خود از افغانستان را تسهیل کرده و روند استقلال ایالت بلوچستان پاکستان را تسریع کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول