اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام‌به‌گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۲۳

شرط و شروط طالبان برای نامزدهای انتخابات آتی پاکستان

طالبان پاکستان با تأکید بر اینکه این گروه قصد دخالت در روند انتخابات آتی این کشور را ندارد، شرط و شروطی را برای نامزدهای انتخاباتی تعیین کرد.

شرط و شروط طالبان برای نامزدهای انتخابات آتی پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، گروه طالبان «ملا نذیر» در منطقه قبایلی «وزیرستان جنوبی» پاکستان تصریح کرد که این گروه قصد دخالت در روند انتخابات پارلمانی در این کشور را ندارد.

این موضوع در جلسه «صلاح‌الدین ایوب» رهبر گروه طالبان ملا نذیر با 50 تن از نامزدهای انتخابات پارلمانی پاکستان در حوزه وزیرستان جنوبی مطرح شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان با اعلام این خبر گفت: در این جلسه تصریح شده است که اعضای قبایل محلی آزادند تا به نامزدهای مورد نظر خود رأی دهند.

اگرچه وی تصریح کرده است که این گروه در روند انتخابات مداخله نخواهد کرد اما در عین حال، شرط و شروط سختی برای نامزدهای شرکت در این انتخابات وضع کرد.

اول اینکه، به خاطر ملاحظات امنیتی، نامزدها باید تجمعات عمومی خود را در یک محوطه باز خارج از «بازار رستم» که بازار اصلی این منطقه است برگزار کنند.

دوم اینکه، نامزدهایی که فاقد محبوبیت مردمی هستند از شرکت در انتخابات خودداری کنند.

سوم اینکه نامزدها از انتقاد گستاخانه رقبای خود در سخنرانی‌های انتخاباتی اجتناب کنند.

و در نهایت اینکه نامزدهای 3 حزب «مردم پاکستان»، «جنبش متحده قومی»و «حزب ملی عوامی» از انجام رقابت‌های انتخاباتب آزاد و استفاده از پرچم و پلاکاردهای تبلیغاتی در اماکن عمومی منع شده‌اند و و به حزب ملی عوامی نیز توصیه شده است تا از برگزاری جلسات عمومی اجتناب کند.

طالبان روز گذشته با توزیع اطلاعیه‌ای در منطقه «وانا» مرکز وزیرستان شمالی از نامزدها خواست تا در این جلسه حضور پیدا کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است که از نامزدها در این جلسه با «چای و بیسکوییت» پذیرایی خواهد شد.

انتخابات پارلمانی ملی و ایالتی پاکستان 21 اردیبهشت در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول