اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام انتخابات پارلمانی پاکستان/37

هشدار پاکستان درباره دخالت عوامل بیگانه در انتخابات آتی

سازمان امنیت ملی پاکستان با هشدار درباره کمک گرفتن برخی نامزدهای انتخاباتی از عوامل خارجی، این اقدامات را خیانت به کشور دانست.

هشدار پاکستان درباره دخالت عوامل بیگانه در انتخابات آتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان امنیت ملی پاکستان خواهان واکنش نهادهای ذیربط به موضوع دخالت عوامل بیگانه در امور داخلی پاکستان شد.

سازمان امنیت ملی پاکستان نه تنها خواهان برخورد با این موضوع شد بلکه کمک گرفتن از خارجی‌ها را مصادف با خیانت به کشور دانست.

مقامات این سازمان تصریح کردند: سکوت کمیسیون نظارت بر انتخابات در برابر سیاستمدارانی که از عوامل بیگانه برای پیروزی در انتخابات کمک می‌گیرند غیر قابل تصور است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از یک سو خارجی‌ها به دنبال دخالت در امور سیاسی پاکستان هستند و از سوی دیگر برخی سیاستمداران راه را برای دخالت عوامل خارجی در امور داخلی کشور باز کرده‌اند.

روزنامه «امت» پاکستان در این باره می‌نویسد: اگر با دقت اوضاع را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که دخالت خارجی‌ها در امور داخلی کشور یک برنامه از پیش تعیین شده است که برخی سیاستمداران داخلی نیز در این زمینه با خارجی‌ها همکاری می‌کنند.

به نوشته این منبع، عوامل پشت پرده خارجی که سعی دارند بر تحولات پاکستان تأثیر گذار باشند تقریباً مشخص هستند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به نام برخی از این سیاستمداران می‌نویسد: «براهمداغ بوکتی» رهبر آزادی‌خواه و جدایی‌طلب بلوچ و فرمانده «ارتش مردمی بلوچستان» از طریق سازمان اطلاعات هند با سازمان ملل متحد ارتباط برقرار کرده و از این سازمان خواسته برای احقاق حق مردم بلوچستان وارد عمل شود.

این در حالی است که به گفته این منبع، درست 5 روز بعد از این اقدام، حزب «جنبش متحده قومی» نیز از طریق آمریکا یادداشتی به سازمان ملل متحد ارسال کرده و از این سازمان خواسته است تا برای نظارت بر انتخابات پاکستان وارد عمل شود و از دسیسه‌های احتمالی بر ضد این حزب جلوگیری کند.

این روزنامه می‌افزاید: عوامل خارجی سعی دارند به اثبات برسانند که پاکستان توانایی برگزاری عادلانه انتخابات را ندارد و بنابراین نظارت آنان بر انتخابات این کشور تنها راه برگزاری انتخابات شفاف است؛ این در حالی است که برخی سیاستمداران کراچی، بلوچستان و «پنجاب» نیز خارجی‌ها را در اهداف خود همراهی می‌کنند.

در همین حال، نخست وزیر و وزیر کشور موقت پاکستان از سازمان‌های مربوط و برخی نیروهای مسلح خواسته‌اند تا نظارت بیشتری بر دیپلمات‌ها و سفرای کشورهای خارجی داشته باشند تا آنان با رعایت اصول دیپلماتیک از دایره اختیارات خود تجاوز نکنند و به دنبال دخالت در امور سیاسی پاکستان نباشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول