اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۴۹

ارتش پاکستان در پایتخت این کشور مستقر می‌شود

در پی افزایش حملات تروریستی در پاکستان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی، نیروهای ارتش در اسلام‌آباد پایتخت این کشور مستقر می‌شوند.

ارتش پاکستان در پایتخت این کشور مستقر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، با افزایش حملات گروه‌های مسلح به تجمعات انتخاباتی در پاکستان، ارتش این کشور به عنوان نیروی پشتیبانی به اسلام‌آباد اعزام می‌شود.

مقامات پاکستانی در گفت‌وگو با روزنامه «نیشن» این کشور اعلام کردند که برای تأمین امنیت پایتخت این کشور، یک استراتژی امنیتی 3 مرحله‌ای در این شهر به اجرا درمی‌آید.

در مرحله اول این استراتژی، نیروهای پلیس پایگاه‌های اخذ رأی را به طور کامل محاصره می‌کنند؛ در مرحله دوم، نیروهای ویژه به منطقه اعزام می‌شوند و در مرحله سوم، نیروهای ارتش این کشور به عنوان نیروی پشتیبانی، حلقه سوم این برنامه را تکمیل می‌کنند.

همچنین قرار است پس از تکمیل این طرح امنیتی، 50 نقطه ایست بازرسی در ورودی و خروجی‌های اسلام‌آّباد و 18 نقطه ایست و بازرسی در سطح شهر ایجاد شود.

طبق این برنامه، 40 پایگاه اخذ رأی، «خیلی حساس» و بقیه پایگاه‌هی اخذ رأی، «حساس» اعلام شده‌اند.

به گفته مقامات،در روز انتخابات 11 خودروی زرهی، 65 دستگاه موتور سیکلت و 15 خودروی ون برای استفاده نیروهای گشت پلیس به این شهر اعزام می‌شوند و بیش از 5000 نیروی امنیتی نیز در پایگاه‌های اخذ رأی مستقر می‌شوند.

همچنین قرار است تعدادی نصب دوربین مدار بسته نیز در برخی پایگاه‌های حساس نصب شود.

طی چند هفته گذشته، گروه‌های مسلح با حمله به تجمعات انتخاباتی احزاب مختلف در پاکستان، باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و حتی برخی نامزدهای انتخاباتی شدند که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در بین مردم و احزاب مختلف این کشور به‌وجود آورده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان قرار است 21 اردیبهشت ماه در سراسر این کشور برگزار شود که حزب یا احزاب پیروز در آن مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول