اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۴۷

۱۰ حزب پاکستانی در کراچی ائتلاف کردند

۱۰ حزب پاکستانی که بیشترشان را احزاب مذهبی تشکیل می‌دهند برای شرکت در انتخابات آتی این کشور در شهر کراچی با یکدیگر ائتلاف کردند.

۱۰ حزب پاکستانی در کراچی ائتلاف کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، 10 حزب سیاسی و مذهبی پاکستان با تشکیل جلسه‌ای در شهر کراچی برای شرکت در انتخابات پارلمانی با یکدیگر ائتلاف کردند.

مهمترین این  احزاب عبارتند از «حزب مسلم‌لیگ» (شاخه نواز شریف)، «حزب مسلم لیگ» (شاخه فانکشنال)، «حزب جماعت اسلامی»، حزب «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل‌الرحمن)، حزب «جمعیت علمای اسلام»، «شورای اتحاد سنی» و «حزب تحریک عوامی».

نمایندگان احزاب مورد نظر همچنین با اشاره به حوادث خونین کراچی، تأکید کردند که بدون حضور ارتش در کراچی برگزاری انتخابات شفاف و بدون خونریزی غیرممکن است و بنابراین ارتش باید تأمین امنیت این کلان شهر را به عهده بگیرد.

«محمد حسین محنتی» نماینده حزب جماعت اسلامی در کراچی، که بزرگترین حزب مذهبی در پاکستان است در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: حفاظت از ستادهای انتخاباتی به عهده دولت است اما چون دولت توانایی لازم برای این  کار را ندارد لذا بهتر است ارتش تأمین امنیت رأی‌دهندگان را به عهده بگیرد.

با اینکه ارتش اعلام کرده که تأمین امنیت ایالت «بلوچستان» و نیز کراچی مرکزی ایالت «سند» را بر عهده می‌گیرد اما رهبران مذهبی معتقدند حضور ارتش در کراچی نمایشی است و هیچ عملیاتی علیه تروریست‌ها انجام نمی‌شود.

از زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در پاکستان، تجمعات و نامزدهای انتخاباتی احزاب سیاسی و مذهبی در مناطق مختلف این کشور، به‌خصوص بلوچستان و کراچی، هدف حمله گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

این حملات که تاکنون موجب مرگ ده‌ها نفر ، از جمله چند نامزد انتخاباتی، و زخمی شدن صدها تن دیگر شده است، نگرانی‌هایی را در بین احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور به‌وجود آورده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که افزایش خشونت‌های تروریستی در پاکستان در آستانه برگزاری انتخابات عمومی در این کشور در واقع، نقشه برخی قدرت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس برای ایجاد هرج ومرج و تعویق انتخابات در پاکستان و زمینه سازی برای اجرای اهداف شوم آنان در منطقه است.

انتخابات پارلمانی پاکستان قرار است 21 اردیبهشت ماه در سراسر این کشور برگزار شود که حزب یا احزاب پیروز در آن مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول