اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/50

حمله به تجمعات انتخاباتی در پاکستان 21 کشته بر جای گذاشت

وقوع انفجارهای پیاپی در تجمعات انتخاباتی در ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان دست‌کم 21 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

حمله به تجمعات انتخاباتی در پاکستان 21 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، طی دیروز و امروز وقوع چند انفجار در تجمعات انتخاباتی در ایالت خیبر‌پختونخواه پاکستان موجب کشته و زخمی شدن بیش از 50 تن شد.

صبح امروز اعضای «حزب مردم پاکستان» و «حزب جماعت اسلامی» در منطقه «دیر سفلی» در ایالت خیبرپختونخواه با بمب هدف قرار گرفتند.

گزارش ها نشان می‌دهد، وقوع 2 انفجار پی‌درپی در این منطقه باعث کشته شدن 7 نفر شد که 2 نفر از آنان از اعضای ارشد حزب مردم و 2 نفر دیگر نیز از اعضای حزب جماعت اسلامی بودند.

تاکنون اطلاعات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

حمله دوباره به حزب «جمعیت علمای اسلام»

این در حالی است که عصر روز گذشته نیز گروه‌های مسلح بار دیگر حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل الرحمن) را هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، «مفتی سید‌جانان» از اعضای ارشد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن در منطقه «هنگو» مشغول سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی بود که ناگهان بمبی که در یک موتورسیکلت جاسازی شده بود منفجر شد.

بر اثر این انفجار بیش از 12 نفر کشته و 25 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این دومین باری است که  حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن هدف حمله شبه‌نظامیان قرار می‌گیرد.

در حمله تروریستی اول 30 نفر کشته شده بودند که 10 نفر از آنان بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باختند.

«سجاد‌خان» رئیس پلیس منطقه هنگو با وخیم توصیف کردن وضعیت مناطق قبایلی عنوان کرد: انفجارهای پی در پی در تجمعات انتخاباتی نیروهای پلیس را سر در گم کرده است و هنوز مدارک کافی از علت یک انفجار جمع‌آوری نشده که انفجار دیگری به وقوع می‌پیوندد.

درخواست رهبران سیاسی برای حضور پرشور مردم در انتخابات

«میر هزار خان کهوسو» نخست وزیر موقت پاکستان، «نواز‌شریف» رهبر حزب «مسلم لیگ نواز» ، «الطاف حسین» رهبر حزب «جنبش متحده قومی»، «چودری شجاعت حسین» رهبر «حزب مسلم لیگ» (شاخه قائد اعظم)، «مولانا فضل‌الرحمن» و «سید منور حسن» رهبر «حزب جماعت اسلامی» با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در ایالت خیبر‌پختونخواه، این اقدامات را تلاشی برای توقف یا به تعلیق در‌آوردن انتخابات دانستند و از مردم خواستند تا با حضور پرشور خود در انتخابات نقشه دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای نابودی دموکراسی در پاکستان را خنثی کنند.

طی چند هفته گذشته، گروه‌های مسلح با حمله به تجمعات انتخاباتی احزاب مختلف در پاکستان، باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و حتی برخی نامزدهای انتخاباتی شدند که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در بین مردم و احزاب مختلف این کشور به‌وجود آورده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان قرار است 21 اردیبهشت ماه در سراسر این کشور برگزار شود که حزب یا احزاب پیروز در آن مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول