اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین خبر داد

جمع‌آوری بیش از 13 میلیارد ریال زکات در بویین زهرا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از جمع‌آوری 13 میلیارد و 907 میلیون و 161 هزار ریال زکات واجب و مستحبی طی سال 91 در شهرستان بویین زهرا خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 13 میلیارد ریال زکات در بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، هدایت صفری اظهار داشت: جمع‌آوری زکات در استان قزوین از سال 84 با 100 میلیون ریال آغاز شد.

صفری افزود: با برنامه‌ریزی در زمینه بسط، توسعه و احیای فریضه الهی زکات و تعامل خوب با روحانیان و ائمه جمعه و همچنین دیدار چهره به چهره با باغداران، دامداران و کشاورزان نیکوکار استان، در سال گذشته این مبلغ به بیش از 70 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: این استان با احتساب ظرفیت استانی توانست با همت و تلاش مضاعف و حرکتی جهاد گونه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد و این مهم نشان‌دهنده اعتقادات دینی و باورهای مردم و نیکوکار استان به سنت‌های حسنه اسلامی به ویژه ادای فریضه الهی زکات است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی این نهاد شکل گرفت و همکاری شایسته مبلغان، فعالان و روحانیان منجر شد تا حدود 13 میلیارد و 907 میلیون و 161 هزار ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان بویین زهرا جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با بیان اینکه انفاق در راه خدا، دستگیری از نیازمندان و کمک و مساعدت به محرومان از اجر و پاداش معنوی و اخروی در نزد خداوند متعال برخوردار است، افزود: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در قرآن کریم و احادیث و روایات به آن بسیار سفارش و تأکید شده است.

صفری اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم با اعتقادات قلبی به فرهنگ‌سازی و پرداخت زکات توجه داشته باشیم چراکه پرداخت زکات علاوه بر آثار و برکات فردی و اجتماعی موجب افزایش رزق و روزی و خوشنودی خداوند متعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زکات پرداختی هر روستا برای عمران و آبادانی و کمک به خانواده‌های نیازمند همان روستا هزینه می‌شود، گفت: از سال 84 تا پایان سال 91 تعداد 237 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 277 میلیون و 721 هزار ریال برای احداث و تکمیل مسجد، خانه عالم، حسینیه، غسالخانه در شهرستان بویین زهرا هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: بنابر این از کشاورزان و دامداران و نیکوکار درخواست داریم تا به عنوان سفیران ارزشمند این نهاد در راستای احیا و فرهنگ‌سازی زکات بیش از گذشته با کمیته امداد همکاری کنند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول