اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

8 میلیارد تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، گفت: سال گذشته 8 میلیارد و 76 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شد.

8 میلیارد تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، چهارمین گردهمایی علما و روحانیون شرق مازندران پیرامون زکات ظهر امروز به میزبانی کمیته امداد بهشهر در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد عباس‌آباد برگزار شد.

در این گردهمایی، ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در سال 91، اظهار داشت: از مجموع 8.76 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده استان اعم از مستحب و واجب، 1.3 میلیارد تومان، پروژه‌ای و به ساخت یا تعمیر مساجد، حسینیه، فاطمیه، خانه عالم، پل‌سازی، آبرسانی، برق‌رسانی و نظایر آن اختصاص یافت و 6 میلیارد تومان هم سهم فقرا شد.

وی افزود: از کل مبلغ، 1.1 میلیارد تومان، زکات واجب از قبیل گندم، جو و گوسفند و بقیه یعنی حدود 7 میلیارد تومان، زکات مستحب از قبیل برنج، شالی و مرکبات بوده است.

باغبانی در ادامه گفت: براساس تعهدی که کمیته امداد به مؤدیان زکات داده، توانسته است در سال گذشته 550 میلیون تومان تشویقی زکات به مناطق زکات‌دهنده اهدا کند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به چند موضوع اجتماعی که کمیته امداد به‌عنوان یک مددکار با آنها مواجه می‌شود، گفت: یکی از مشکلات، مساله ازدواج دختران است؛ نه بحث تامین جهیزیه که البته آن هم در این شرایط به سختی اتفاق می‌افتد. موضوع این است که دختران زیادی در مناطق محروم، بالای 35 سال بوده و هنوز ازدواج نکردند و همین باعث ورود برخی دلال‌ها شده است.

وی همچنین با بیان اینکه احترام به پدر و مادر رو به کاهش است، مصداق‌هایی آورد و از علما و روحانیون منطقه خواست از طریق تریبون‌های در دست، برای کار فرهنگی در این زمینه کمک کنند.

باغبانی یکی دیگر از مشکلات را استفاده نکردن صحیح از منابع موجود و توجه نداشتن به فرهنگ کار و فعالیت عنوان و خاطر‌نشان کرد: جوانان به‌دنبال کار در سیستم اداری هستند، توجه به امکانات پیرامون بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: هر چند این موضوع فقط مختص مازندران نیست، اما استان‌هایی داریم که از کمترین منابع موجود بهترین استفاده را می‌برند، در حالیکه ما منابع مختلف برای کار و فعالیت داریم اما فرهنگ صحیح کار وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با کمک علما و روحانیت بتوانیم این گره‌های فرهنگی را باز کنیم.

انتهای پیام/86001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول