اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی فروردین‌ماه امسال صورت گرفت

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در طارم

مدیر کمیته امداد امام خمینی طارم از پرداخت یک میلیارد ریال زکات در این شهرستان طی فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در طارم

عمران صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جمع‌آوری زکات یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد است که براساس سنت‌های حسنه و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه اقدامات مختلفی در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه صورت می‌گیرد،‌ اضافه کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای زکات، جلسات چهره به چهره با کشاورزان عمده‌کار، نصب بنرهای تبلیغی با موضوع زکات و ... از اقداماتی است که در این زمینه صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته طی فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است، افزود: این مبلغ در راستای محرومیت‌زدایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق جمع‌آوری شده هزینه می‌شود.

وی همچنین از اختصاص 370 میلیون ریال مبلغ تشویقی زکات به شهرستان طارم خبر داد و گفت: این مبلغ به 10 مسجد این شهرستان اختصاص یافته است.

صفری با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح‌های مختلف ارائه خدمات بهتر به مددجویان است، اضافه کرد: مبالغی که در قالب طرح‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود به منظور برطرف کردن نیازهای خانواده‌های مددجو هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد هزینه‌کرد کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف کمیته امداد است، افزود: خدمات فرهنگی در بخش‌های مختلف به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با بیان اینکه از جمله خدمات فرهنگی این نهاد برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان مشمول طرح نظام جامع آموزشی تربیتی و خانواده‌های غیرمشمول این طرح است، گفت: دوره‌های آموزشی کمیته امداد به صورت ویژه و به اقتضای سنی مددجویان برای آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای هزار و 41 مددجوی طارمی دوره آموزشی برگزار شد، تصریح کرد: در این راستا مبلغ 29 میلیون و 342 هزار و 500 ریال هزینه شد.

صفری خاطرنشان کرد: در دوره‌های آموزشی مذکور موضوعات مختلف از جمله مهارت حل مسائل و مشکلات زندگی، نحوه مدیریت اقتصادی زندگی به شیوه صحیح، طرز تعامل با اطرافیان در اجتماع و ... به مددجویان آموزش داده شد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول