اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج خبر داد

رشد 139 درصدی جمع‌آوری زکات در سنندج

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج با اشاره به جمع‌آوری بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در سال 91 در این شهرستان از رشد 139 درصدی این آمار نسبت به سال 90 خبر داد.

رشد 139 درصدی جمع‌آوری زکات در سنندج

علیرضا قدیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در تشریح عملکرد دبیرخانه شورای زکات شهرستان سنندج با اشاره به اینکه طی سال 91 تلاش فراوانی برای جمع آوری زکات صورت گرفته است، اظهار کرد: در این مدت 1 میلیارد و 325 میلیون و 744 هزار و 700 تومان زکات با فطریه جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ نسبت به سال پیش از آن 139 درصد رشد داشته است گفت: از این میزان مبلغ 1 میلیارد و 76 میلیون و 173 هزار تومان آن خالص زکات جمع آوری شده و 249 میلیون و 571 هزار و 700 تومان آن زکات فطریه بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج مبلغ زکات جمع‌آوری شده غلات را بیش از  88 میلیون و زکات مال‌التجاره را 19 میلیون و 300 هزار تومان ذکر کرد.

قدیمی سهم فقرا در زکات غلات و مال‌التجاره را 541 میلیون و 68 هزار و 500 تومان ذکر و تصریح کرد: سهم پروژه در زکات غلات و مال‌التجاره نیز 535 میلیون و 104 هزار و 500 تومان بوده است.

وی در ادامه برگزاری 4 جلسه در طرح مسجد محوری با حضور اعضای شوراهای اسلامی و امامان جمعه و جماعات در 20 روستای سنندج، تشکیل 2 جلسه شورای زکات با حضور اعضا، و برگزاری 891 نشست با عاملین، کشاورزان، معتمدین، دهیاران و شوراها را از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در سال 91 برشمرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج تعداد عاملین افتخاری زکات را 199 نفر، تعداد مبلغین روحانی به کارگیری شده را 25 نفر، و روستاهای زکات دهنده را 127 روستا عنوان کرد.

به گفته وی همچنین در طول سال 91، تعداد 210 بنر و سیلک تبلیغاتی زکات در سطح شهر و روستاها نصب شده است، ضمن آنکه 42 مورد تعمیر و احداث پروژه‌های عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، غسالخانه و کتابخانه نیز اجرایی شده است.

قدیمی همچنین در خصوص عملکرد ادارات عضو این شورا، با اشاره به برگزاری 2 جلسه با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف و بازاریان گفت: نصب پلاکارد در مراکز خرید گندم توسط تعاون روستایی و توزیع بروشور و جزوه طرح مسجد محوری بین روحانیون به همت مرکز بزرگ غرب اسلامی از دیگر اقدامات این ادارات بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج مکاتبه با امامان جمعه در خصوص تبلیغ و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات، برگزاری 2 جلسه با حضور دهیاران و بخشداران توسط فرمانداری شهرستان سنندج، تشکیل جلسه متولیان جهادکشاورزی با کشاورزان نمونه در زمینه جمع‌آوری زکات و مکاتبه بخشداری‌ها با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به منظور همکاری با دبیرخانه شورای زکات را از دیگر اقدامات اعضای این شورا اعلام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های عمرانی سال گذشته در دست اقدام و بررسی است، تعداد افراد زکات دهنده مال‌التجاره و غلات را در مجموع 4 هزار و 200 نفر ذکر کرد.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول