اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد خبر داد

درآمد 400 میلیاردی کشور از محل پرداخت زکات

دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد امام خمینی گفت: در این هشت سالی که جمع‌آوری زکات شروع شده است، 400 میلیارد تومان درآمد داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز حدود 160 میلیارد تومان زکات پرداخت شود.

درآمد 400 میلیاردی کشور از محل پرداخت زکات

حسین نبی‌لو در حاشیه شورای زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: موضوع زکات و جمع‌آوری آن هشت سال است که در این کشور روند جدی به خود گرفته است که اکنون اگر چه با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی روند خوبی پیدا کرده است.

دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد امام خمینی افزود: در طول این هشت سال حدود 400 میلیارد تومان از محل جمع‌آوری زکات درآمد حاصل شده که امید است در سال جدید میزان پرداخت زکات از سوی مردم افزایش یابد.

وی با اعلام این آمار گفت: در این هشت سال از سوی دولت نیز مبلغ 100 میلیارد تومان نیز به مبالغ جمع‌آوری شده زکات اضافه شده که همه این 500 میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است.

نبی‌لو هزینه پرداخت شده زکات از سوی هر منطقه و روستا را قابل هزینه کردن در همان منطقه دانست و ادامه داد: 40 درصد مبالغ جمع شده از محل زکات نیز صرف برطرف کردن مشکلات فقرا و زندانیان شده است.

دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد امام خمینی در امور اجرایی زکات تصریح کرد: بیشترین پرداختی زکات در کشور متعلق به استان خوزستان با 14 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی استان‌های گلستان و کردستان را در رتبه‌های بعدی بیشترین پرداختی‌های زکات اعلام کرد و افزود: این دو استان به ترتیب 12 و هشت میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

نبی‌لو از پیش‌بینی درآمد 159 میلیارد تومانی زکات در کل کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی‌های بهتر در استان‌ها شاهد رشد چشمگیر پرداخت زکات در سال جاری باشیم.

وی درآمد نخستین سال شروع دریافت زکات از سوی کمیته امداد را یک میلیارد تومان خواند و تصریح کرد: این رقم در سال 91 به حدود 141 میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال به بیش از 159 میلیارد تومان برسد.

نبی‌لو عنوان کرد: امسال مجلس شورای اسلامی کمک 100 میلیارد تومانی دولت به ستاد احیای زکات را تصویب کرده که امید است این مبلغ به موقع برای هزینه‌کرد در روستاهای زکات‌دهنده به عنوان یک اهرم تشویقی تخصیص پیدا کند.

دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی بیشترین ظرفیت پرداخت زکات را در کشور دارد.

نبی‌لو از ساخت بیش از پنج هزار مسجد و 300 خانه عالم از زمان دریافت زکات مردم در کشور خبر داد.

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول