اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج در شورای زکات:

مدیران نگاه فصلی و موقتی به زکات نداشته باشند

امام جمعه یاسوج از مدیران خواست تا بدون نگاه موقتی و برنامه‌های فصلی موضوع زکات را جدی‌تر بگیرند و برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات تلاش کنند.

مدیران نگاه فصلی و موقتی به زکات نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر ستاد زکات کشور برگزار شد، اظهار کرد:  احکام اسلام همگی برای سود بشریت وضع شدند و بدون شک حکم زکات یکی از بهترین این حکم‌ها است.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی‌فقیه در امر پرداخت زکات این استان افزود: زکات یکی از ضروریات دین و شرط قبولی نماز است ولی گاهی در میان مسلمانان مورد غفلت قرار می‌گیرد که این موضوع رسالت همه ما مسلمانان و مسئولان را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند با پرداخت زکات، مال و اموالشان کمتر می‌شود، گفت:‌ این در حالی است که ما در روایات اسلامی داریم هرگاه که در نهایت فقر و نداری قرار گرفتید، صدقه دهید که از این رو زکات گشایش زندگی و توسعه رزق را به دنبال دارد.

امام جمعه یاسوج، جدی شدن بحث زکات را از چند سال پیش و پایین بودن آمار پرداخت زکات از سوی مردم را نشانی از بی‌اعتقادی آن‌ها ندانست و تصریح کرد: نه اینکه مردم اعتقادادشان از پرداخت زکات سلب شده بلکه ما گاها" تشویق‌ها و ابزارها را به موقع به کار نگرفتیم که اگر این‌کار را انجام دهیم شاهد رشد پرداخت زکات خواهیم بود.

وی آمار واقعی زکات را بیشتر از آمار اعلام شده دانست و بیان کرد: برخی افراد خارج از سیستم کمیته امداد امام خمینی اهل پرداخت زکات هستند.

نماینده ولی‌فقیه در امر پرداخت زکات استان کهگیلویه و بویراحمد حکم زکات را یک حکم حکومتی خواند و تأکید کرد: وقتی حکومت اسلامی قدرت دارد باید زکات را از افرادی که زکات نمی‌دهند به هر طریقی بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی از مدیران خواست تا بدون نگاه موقتی و برنامه‌های فصلی موضوع زکات را جدی‌تر بگیرند.

* پرداخت زکات نان سفره‌ها را حلال می‌کند/ درآمد 400 میلیاردی زکات در کشور

به گزارش فارس، دبیر ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی کشور نیز در این نشست پرداخت زکات را موجب آوردن نان حلال بر سر سفره‌های مردم دانست و گفت:‌ اگر نان حلال بر سر سفره‌های خانواده‌ها بیاید بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف می‌شود.

حسین نبی‌لو افزود: جایگاه والای زکات بر کسی پوشیده نیست که بر این اساس لازم است هر اقدامی که از دستمان برمی‌آید برای افزایش مشارکت مردم در امر پرداخت زکات انجام دهیم.

وی با رد این موضوع که در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت پرداخت زکات پایین است، تصریح کرد: اگر ابزارهای تشویقی به خوبی به کار گرفته شود و جهاد کشاورزی، صدا و سیما و دیگر نهادهای مسئول به میدان بیایند شاهد رشد چشمگیری در پرداخت زکات این استان خواهیم بود.

نبی‌لو در بخش دیگری از صحبت‌هایش درآمد هشت‌ساله ستاد زکات کشور را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جدید حدود 159 میلیارد تومان از محل پرداخت زکات درآمد حاصل شود.

وی تأکید کرد: به هر میزانی که در این استان زکات پرداخت شود به همان میزان نیز اعتبار به این استان داده می‌شود که این خود می‌تواند یک امتیاز خوب و انگیزشی برای پرداخت زکات و همچنین عمران و آبادانی در روستاها باشد.

انتهای پیام/82005/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول