اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

جایگاه فرهنگیان در جامعه حفظ شود

امام جمعه بویین زهرا گفت: جایگاه فرهنگیان در جامعه و بین مردم باید حفظ شود.

جایگاه فرهنگیان در جامعه حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه صبح امروز در دیدار با تعدادی از فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش بویین زهرا اظهار داشت: شهید مطهری در طول حیات پربرکتش تمام همت و تلاش خویش را در دفاع از حقایق اسلامی، مقابله با کج‌اندیشی‌ها و برداشت‌های غلط از دین مبین اسلام برداشت و در این راستا تلاش کرد.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه زیباترین و گویاترین جمله و کلام در مورد تفکرات شهید مطهری از لسان امام‌ راحل بیان شده است، افزود: این عالم فرزانه در طول زندگانی خویش از تألیف کتاب، تدریس و تبلیغ دین مبین اسلام لحظه‌ای دست برنمی‌داشت و بدون بیم و هراس در عرصه فکر و اندیشه از پای در نمی‌آمد.

وی شهید مطهری را نماد عالم واقعی و معلم خیر‌‌ها و خوبی‌ها دانست و تصریح کرد: شهید مطهری بر اساس آیات و روایات مصداق واژه «معلم‌الخیر» بود و به همین سبب بالاترین اجر و پاداش الهی را که همان دست‌یابی به مقام شهادت بود از خداوند متعال گرفت.

امام جمعه بویین زهرا جایگاه شهادت را در ترویج فرهنگ ایثار مهم دانست و تصریح کرد: مقام شهادت جایگاهی است که کمتر کسانی در دنیا به آن دست می‌یابند.

زرینه ادامه داد: معلمان و فرهنگیان باید ضمن تلاش و جهاد علمی در عرصه فرهنگ اولویت خویش را در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان قرار دهند.

وی عنوان کرد: شهید مطهری دیده‌بانی بود که با قلم و بیان خویش هر کجا که متوجه انحراف می‌شد به روشنگری می‌پرداخت و در عرصه کلام، فلسفه، اخلاق، تفسیر و فقه نیز صاحب روشنگری بود.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به ورود شهید مطهری در عرصه داستان‌نویسی و آثار ارزشمند ایشان در این زمینه گفت: انجام وظیفه و پاسخ به نیاز‌های جامعه برای شهید والامقام مطهری در اولویت قرار داشت و این شهید بزرگوار الگوی بسیار مناسبی برای مربیان عرصه تعلیم و تربیت است تا امر تعلیم را تنها برای رضای الهی انجام داده و نتیجه جهاد خویش را به خداوند متعال واگذار کنند.

زرینه در پایان خواستار ارج‌نهی و تکریم ویژه‌تر فرهنگیان در شهرستان بویین زهرا شد.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول