اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

فرهنگیان؛ خالق حماسه‏های بزرگ، نقش‏آفرینان میدان‏های سخت

رهبر انقلاب در حالی روز گذشته بار دیگر بر نقش‌آفرینی آموزش و پرورش در خلق حماسه‏های سیاسی و اقتصادی تاکید کردند که بدون شک، فرهنگیان در سال‏های پس از پیروزی انقلاب، همواره خالق حماسه‏های بزرگ و نقش‏آفرینان میدان‏های سخت بوده‏اند.

فرهنگیان؛ خالق حماسه‏های بزرگ، نقش‏آفرینان میدان‏های سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تأکید کردند: ادامه مسیر پرشتاب پیشرفت کشور در ابعاد مختلف نیازمند حرکت جهشی و خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و آموزش و پرورش در این عرصه قطعاً نقش‌آفرین است.

ایشان با قدردانی از معلمان و زحماتی که برای تعلیم و تربیت دانش‏آموزان متحمل می‏شوند، به ایستادگی معلمان پای منافع انقلاب اسلامی و هوشیاری آنان در طول 34 سال گذشته اشاره کردند و افزودند: امسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، قطعاً آموزش و پرورش می‏تواند در تحقق این حماسه نقش‏آفرین باشد.

نقش‏آفرینی فرهنگیان و دانش‏آموزان کشورمان بنا به فرموده ولی امر مسلمین جهان امر جدیدی نیست؛ اما امسال با توجه به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‏طلبد تا این قشر مهم و تاثیرگذار با جدیت بیشتری در میدان حاضر باشند.

معلمان؛ پیشگام در خلق حماسه

رئیس اداره آموزش و پرورش گرمسار در این زمینه گفت: روحانیت معلم اول و آخر ماست و شخصیت یک انسان کامل است که در امثال شهید مطهری و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نمود یافته است.

محمدرضا قائمی اظهار داشت: روحانیت شخصیت یک انسان کامل است و شهید مطهری استاد روحانیت بود و ما باید ایشان را الگوی خود قرار داده و از کتب ایشان در زندگانی خود بهره ببریم.

وی افزود: ما با استفاده از روحانیت با آداب و سنن اسلامی آشنا می‌شویم و به‌ وسیله معلمین می‌توانیم این آداب را به فرزندان ارائه دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش گرمسار گفت: ما باید سپاس‏گزار معلمی باشیم که ما را با آداب و رسوم زندگی آشنا کرد؛ فرهنگیان امسال نیز آداب خلق حماسه را به دانش‏آموزان می‏آموزند و در انتخابات بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

 

فرهنگیان و حضور با شعور در انتخابات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان نیز گفت‌: اگر علم همراه ایمان نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد و علم در اسلام هیچ محدودیتی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی خیری‏گنجی اظهار داشت: نخستین مرحله بشر تعلیم و تربیت است و خدا اولین معلم است.

وی به تمجید از مقام شهید مطهری پرداخت و افزود: شهید مطهری بیش از 60 اثر خلق کرده است از داستان راستان تا ایدئولوژی اسلامی که 200 سال جواب همه را می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان گفت: شهید مطهری در دانشگاه‌های زمان طاغوت در برابر تفکرات انحرافی ایستادگی می‌کرد و در باب شخصیت والای شهید مطهری همین بس که امام خمینی (ره) پس از شهادت ایشان فرمودند «من عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم».

خیری‏گنجی بیان کرد: نخستین مرحله رسیدن به خدا اسلام، دوم ایمان، سوم تقوا و چهارم یقین است که از یقین بالاتر چیزی نیست و برتری امام علی (ع) در همین مورد بود.

وی ادامه داد: بدترین انسان‌ها کسانی هستند که به خدا سوء ظن داشته باشند و به قضا و قدر شک کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سمنان تصریح کرد: انسان باید همیشه به خدای متعال ایمان داشته باشد و در برابر سختی‌ها و مشکلات شکیبا و بردبار باشد که این خود دارای اجر و پاداش است.

خیری‏گنجی با بیان اینکه فرهنگیان امسال حضور با شعور در انتخابات را به آحاد جامعه یاد می‏دهند، بهره‏گیری از توان معلمان و دانش‏آموزان را در خلق حماسه سیاسی ضروری دانست.

دانش‌آموزان و لبیک به ندای رهبری

امام جمعه گرمسار هم گفت: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند «مطهری پاره تن من است»، امروز دانش‌آموزان پاره‌ تن آموزش و پرورش هستند و لبیکی باشکوه در سال حماسه سیاسی به ندای رهبری خواهند گفت.

حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد گفت: معلم باید دانش‌آموزان را حاصل عمر خود بداند، یعنی هیچ دانش‌آموزی از معلم خود جدا نیست.

وی افزود: دانش‌آموزان باید احترام مقام معلم را داشته و نسبت به درس خواندن صبور باشند.

امام جمعه گرمسار گفت: دانش‌آموزان ایران اسلامی از استعدادهای بالایی برخوردارند و دشمن قصد دارد با ایجاد انحراف و مشغول کردن دانش‌آموزان، آنان را از حرکت علمی باز دارد.

مهدی‌نژاد دانش‌آموزان را به اعضای بدن تشبیه کرد و افزود: همانطور که به اعضای بدن خود توجه داریم، اگر محصلی دچار مشکل شد، معلم باید مشکل‌گشای دانش‌آموز باشد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید آگاه باشند و با داشتن ایمان روز به روز برعلم خود بیفزایند و در انتخابات نیز با تلاش بسیار، خانواده‏هایشان را ترغیب به حضور حداکثری کنند.

فرهنگیان بسیجی؛ پیش‏قراول بصیرت‏بخشی انتخاباتی

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود نیز گفت: فرهنگیان بسیجی با روشنگری نسل جوان و جامعه در برگزاری حماسه سیاسی نقش مهمی دارند و باید این نقش را با جدیت ایفا کنند.

عباس مطهری اظهار داشت: امسال سال خلق حماسه سیاسی و اقتصادی ملت ماست و باید همه تلاش کنند تا این شعار به نحو احسن تبلور پیدا کند.

وی با اشاره به حماسه‏آفرینی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت افزود: دفاع بانوی دو عالم از ولایت و امامت یکی از حماسه‌های ماندگار تاریخ بشریت است و ما باید از این حماسه‏آفرینی الگو گرفته و مدافع ولایت در قول و عمل باشیم.

فرمانده سپاه شاهرود با تاکید بر نقش خواص در روشنگری جامعه گفت: همه ما مسئول هستیم و اکنون نقش ما تشویق حداکثری مردم برای شرکت در انتخابات است.

مطهری تصریح کرد: خلق حماسه نیاز به افرادی دارد که حماسه‏آفرین باشند و ملت ما نشان داده در طول این 34 سال جزو حماسه‏آفرینان است و اکنون نیز با بصیرت و هوشمندی در صحنه حاضر می‌شود.

وی بیان داشت: فرهنگیان که معلمان تعلیم و تربیت جامعه هستند، پیش‏قراولان بیداری و روشنگری جامعه محسوب می‏شوند و می‌توانند بر قشر جوان جامعه تاثیرگذاری داشته و آنها را آگاه کنند.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور حداکثری و انتخاب اصلح گفت: باید مردم با حضور حداکثری خود فردی را انتخاب کنند که به فرموده رهبری نقاط قوت رؤسای جمهور گذشته را داشته و نقاط ضعف آنان را نداشته باشد و این معیار روشنی در انتخاب رئیس جمهور است.

مطهری خاطرنشان کرد: ما باید مراقب باشیم که عده ای می‌خواهند از دین و مذهب مردم استفاده و خود را به مردم تحمیل و وارونه جلوه دهند و ما باید معیار و شاخص‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

شهید مطهری؛ الگوی خلق حماسه

استاد حوزه و دانشگاه سمنان نیز گفت: آثار قلم و زبان شهید مطهری بی همتا، آموزنده و اثربخش است و ایشان، الگوی خلق حماسه هستند.

حجت‌الاسلام علی دلیر اظهار داشت: در بیان مقام و منزلت شهید مطهری همین بس که امام خمینی(ره) در مورد این شخصیت می فرمایند «شهید مطهری پاره تن من است».

وی افزود: حضرت امام، تمام آثار این شهید را مطالعه می‌کردند و راجع به آن نظر می‌دادند.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان بیان داشت: شهید مطهری به علت حمایت از مردم فلسطین و عدم حمایت از اسرائیل از نظام شاهنشاهی بسیار ضربه خورد.

وی افزود: کتاب‌ها و آثار ارزنده این استاد بزرگ حتماً باید مطالعه شود؛ به ویژه خواندن کتاب حجاب استاد مطهری را که به طور اساسی و عمیق به آموزش حجاب می‌پردازد، به بانوان به ویژه زنان فرهنگی توصیه می‏کنیم تا آنها نیز در خلق حماسه زبانزد باشند.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) استاد مطهری را مهذب می‌دانستند و می‌فرمودند «استاد مطهری وجودش پاک بود و ذره‌ای گناه را تحمل نمی‌کرد».

تحقق اهداف والای نظام در دستان فرهنگیان

امام جمعه شاهرود نیز گفت: تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و دانایی، بصیرت و معرفت است و باید این مقام را همیشه پاس داشت؛ چرا که فرهنگیان همواره در جامعه حماسه‏ساز و شورآفرین بوده‏اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی اظهار داشت: معلمی به فرموده امام خمینی(ره) شغل انبیاست؛ همان‏طور که انبیا ما را از جهل به روشنایی هدایت کردند، معلمین نیز ما را از جهل تعلیم و تربیت به روشنایی و هدایت رهنمون می‌کنند.

وی افزود: احادیث فراوانی از پیامبر و امامان در خصوص تجلیل از مقام معلم و احترام به معلمان بیان شده است و این نشان از اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام دارد.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: معلم می‌سوزد تا به جامعه اطراف خود روشنایی بدهد و این یعنی از خود گذشتن تا دیگران به اهداف خود برسند و راهنمایی شوند.

ترابی تصریح کرد: همه ما باید قدر معلمان و استادان خود را بدانیم و این را آویزه گوش کنیم که در همه احوال و شرایط باید به استاد و معلم خود احترام بگذاریم و این مقام، پُست و شهرت نمی‌شناسد.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام معلم تجلیل از علم و دانایی و بصیرت و تربیت است و این یعنی تقدیر از همه انبیا و اولیا از صدر تاکنون و این بسیار ارزشمند و بزرگ است.

ترابی با بیان اینکه معلمان امسال حماسه خلق می‏کنند، اظهار داشت: حضور فرهنگیان در انتخابات به طور یقین الگویی کامل برای سایر آحاد جامعه خواهد بود.

نقش برجسته فرهنگیان در خلق حماسه سیاسی

رهبر انقلاب اسلامی همچنین تحقق حماسه را نیازمند شور و نشاط و نقش‏آفرینی همه آحاد مردم از جمله معلمان و دانش‏آموزان دانستند و خاطرنشان کردند: دانش‏آموزان اگرچه به لحاظ قانونی دارای شرایط رأی دادن نیستند؛ اما می‏توانند بر خانواده‏های خود تأثیرگذار باشند و معلمان نیز می‏توانند هم در مسئله انتخابات به عنوان نقطه برجسته حماسه سیاسی و هم در حماسه اقتصادی که بلندمدت است، نقش‏آفرینی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «کشور و ملت بزرگ ایران، با توجه به اهداف و آرمان‏هایی که دارد، نیازمند حماسه‏سازی و حرکت جهشی در بخش‏های مختلف است» و امیدواریم این اتفاق در سال حماسه سیاسی رخ دهد.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول