اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه تأکید کرد

تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه‏ریزی فرهنگیان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با برنامه‏ریزی دقیق و همه‏جانبه فرهنگیان محقق شود.

تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه‏ریزی فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، یعقوب ایمانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم در دبیرستان دخترانه 17 شهریور فیروزکوه اظهار کرد: در مورد شأن و جایگاه معلم هر چه گفته یا نوشته شود، کم است و همین بس که پیامبر اکرم (ص) هدف اصلی رسالت خود را معلمی بیان می‏کنند.

وی با بیان کلامی از امام علی (ع) که «هر کس حرفی به من بیاموزد، مرا بنده خود ساخته است»، افزود: خوشا به حال فرهنگیان که مسئولیت خطیر تربیت و پرورش را بر عهده دارند و اندیشیدن را به انسان‏ها آموزش می‏دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، «ما برای مقام و منزلت معلم جایگاه خاصی قائل هستیم؛ چراکه آنان دستیاران خداوند بر روی زمین هستند».

وی خاطرنشان کرد: اساس خلقت انسان حرکت به سوی کمال است و معلمان یکی از اقشار تاثیرگذار در این زمینه بوده و ادامه‏‌دهنده راه انبیا و اولیای الهی به شمار می‏روند.

ایمانی، آموزش و پرورش را نه یافتنی که ساختنی توصیف و تصریح کرد: دیدگاه عاشقانه نسبت به این شغل شریف، محقق‌کننده اهداف سند چشم‏انداز تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: وظیفه معلمان تربیت و ساختن انسان‏هایی است که در نظام مقدس اسلامی بدرخشند و سرافرازی و عزتمندی را برای ایران به ارمغان آورند.

در این آیین که با حضور فرماندار شهرستان، مسئولان، فرهنگیان، دانش‏آموزان، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و تنی چند از والدین دانش‏آموزان در دبیرستان دخترانه 17 شهریور فیروزکوه برگزار شد، تلاوت آیاتی چند از کلام‏الله مجید، هم‏سرایی سرود مقدس جمهوری اسلامی، اجرای تواشیح گروه «یاس نبی»، بیان خاطرات دوران تدریس از زبان یکی از معلمان، اجرای سرود و اهدای جایزه به معلمان و دانش‏آموزان برتر نیز صورت گرفت.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه، رئیس اداره اطلاعات، مدیر و معاونان آموزش و پرورش و مدیران مدارس شهرستان، از جمله مسئولان و مدعوین این مراسم بودند.

انتهای پیام/2568‌/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول