اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل خبر داد

پذیرش 6 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: دانشگاه فرهنگیان از مهر ماه سال‌ جاری در شش رشته کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش 6 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل صبح امروز به مناسبت هفته معلم با رئیس آموزش و پرورش این شهرستان دیدار کردند.

اکبر لطفی در این دیدار با اشاره به جایگاه شهید مطهری با تاکید بر اینکه تالیف 60 جلد کتاب به قلم این استاد نشان از جایگاه والای علمی ایشان دارد، بیان کرد: اگر چه بسیاری از واژه استاد نیز استفاده می‌کنند ولی مقام معلم و جامعیتی که این شغل دارد با استادی تفاوت بسیار دارد.

وی با بیان اینکه این قشر با 57 هزار دانش‌آموز، 4 هزار و 412 معلم شاغل و 4 هزار فرهنگی بازنشسته جامعه بزرگی را در شهرستان آمل تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: تقارن این روز با شهادت استاد مطهری، نشان می‌دهد باید وظایف معلمان بازخوانی و رسالت‌های آنان تبیین شود.

لطفی با تاکید بر اینکه اقدامات وزارت آموزش و پرورش در ایجاد دانشگاه فرهنگیان گام موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر برای نظام آموزشی است، یادآور شد: این دانشگاه جایگزین مراکز تربیت معلم شده است.

وی افزود: مراکز تربیت معلم تا دوره کاردانی بودند ولی دانشگاه فرهنگیان در رشته کارشناسی ایجاد شده است و از مهر ماه نیز در شش رشته در کارشناسی ارشد دانشجو خواهد پذیرفت.

لطفی اظهار داشت: بر اساس این طرح، فرهنگیان شاغل نیز می‌توانند از این سیستم آموزشی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار نفر در مازندران و حدود 150 نفر در شهرستان آمل از دانشگاه فرهنگیان استقبال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این داوطلبان دانشگاه فرهنگیان را انتخاب اول خود معرفی کرده‌ بودند.

وی با اعلام اینکه آمل در زمینه المپیادهای علمی جهانی و کشوری جایگاه مهمی در کشور دارد، افزود: در زمینه هدایت تحصیلی تلاش می‌کنیم در سال جاری 49 درصد از دانش‌آموزان را به سوی مراکز فنی و حرفه‌ای هدایت کنیم.

لطفی با اشاره به توسعه جایگاه هنرستان‌ها در بخش آموزشی بیان داشت: در سال 92 اعتبار خوبی برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، لوح سپاس از مقام معلم این انجمن در این دیدار به رئیس آموزش و پرورش آمل اهدا شد.

انتهای ‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول