اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل‌ تعاونی ناشران‌ کرمان خبر داد

راه‌اندازی کمیته ‌صیانت از توزیع‌ کتب‌ نویسندگان و ناشران‌ کرمان

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از راه‌اندازی کمیته ‌صیانت از توزیع‌ کتاب در کرمان خبر داد و گفت: نویسندگان و ناشران‌‌ نیاز‌سنجی دقیق و معتبری از‌ جامعه‌ و مخاطبان داشته باشند.

راه‌اندازی کمیته ‌صیانت از توزیع‌ کتب‌ نویسندگان و ناشران‌ کرمان

سید‌ محمد سعیدی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ‌در کرمان ‌‌از راه‌اندازی کمیته ‌صیانت از توزیع و پخش کتب و نویسندگان بومی و ناشران استان کرمان خبر داد و اظهار داشت:‌ با توجه به رشد چشمگیر کتب چاپ شده در پنج سال اخیر در استان کرمان، ضرور‌ت تاسیس کمیته ‌‌صیانت از آثار مکتوب فرهنگی احساس می‌شود.

وی بیان داشت:‌ این کمیته تلاش می‌کند تا در حد توان از آثار فرهنگی و بومی به نشر رسیده در استان کرمان حمایت‌های ویژه مادی و معنوی برای توزیع و فروش کتب فرهیختگان دیار کریمان را به کار بگیرد.

سعیدی‌حسینی افزود: برای راه‌اندازی کمیته صیانت از توزیع و پخش آثار قلمی و مکتوب استان کرمان بیش از 2 هزار ساعت مطالعات پژوهشی و برنامه‌ریزی مناسب انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات تورم نرخ کاغذ تصریح کرد: بسیاری از کتب فاخر‌ علمی و اجتماعی با زحمات فراوان مالی و زمانی در استان کرمان به چاپ و نشر رسیده‌ که‌ به علت عدم استقبال از عرضه و پخش این کتب انبارهای کتاب هر روز عریض‌تر و طویل‌تر می‌شوند.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: در یک نگاه سطحی تالیف اثر فرهنگی کار بسیار مشکل و زمان‌بری است، اما اعتقاد داریم که زمانی این اثر به مرحله ‌مجوز و چاپ رسید، ‌مشکلات توزیع و پخش و فروش کتاب کمتر از تألیف آن نیست.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گفت: با راه‌اندازی کمیته صیانت از توزیع و پخش آثار قلمی می‌توان امیدوار بود که بخشی از مشکلات حوزه ‌فروش کتاب را به نقطه‌ موفقیت‌آمیز مبدل کرد، اما اگر بخواهیم شاهد گستره ‌بیشتری از چتر حمایتی برای توزیع و فروش کتب به چاپ رسیده باشیم، نیازمند‌ روحیه مشارکت جمعی، فعال‌ و پویا در استان کرمان هستیم.

سعیدی‌حسینی ابراز داشت: ‌دوام و بقای کمیته ‌صیانت از توزیع و پخش آثار قلمی فرهیختگان استان کرمان در گرو‌ همکاری خودجوش‌ نویسندگان، صاحب اثر، ناشران و متولیان ارشد و فرهنگی استان کرمان است.

وی ابراز داشت: نویسندگان و ناشران باید قبل از تصمیم به تألیف و چاپ هر اثر‌ نیاز‌سنجی دقیق و معتبری از نیازهای جامعه فعلی و مخاطبان خاص کتاب خود را داشته باشند.

سعیدی‌حسینی بیان داشت:‌ علاوه بر کیفیت، محتوا و عنوان اثر که باید با مخاطب‌سنجی جامعه نزدیک باشد به مسائل ظاهری از جمله طراحی جلد باید نزدیک باشد که مخاطب را جذب کند و تعیین قیمت مناسب‌ و منطقی ‌رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از نویسندگان ما بی‌محابا دست به تالیف می‌برند و بدون رعایت پارامترهای حوزه ‌نشر بعد از مدتی با مشکلات توزیع کتاب و عدم استقبال کافی مواجه می‌شوند، لذا ‌علاوه بر از دست دادن هزینه‌های مالی‌ برای چاپ کتاب‌،‌ هزینه‌های فکری و زمانی گران‌سنگی نیز متحمل می‌شویم.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی استان کرمان ‌با تاکید بر اینکه نویسندگان و ناشران که قبل تالیف و چاپ آثار با کارشناسان این شرکت تعاونی مشورت و همفکری داشته باشند، افزود:‌ این کار به صورت رایگان و تنها برای ارائه خدمت صورت می‌گیرد.

وی از ‌نویسندگان و ناشران استان کرمان در‌خواست کرد برای پیوستن به کمیته ‌صیانت از توزیع و پخش آثار قلمی و مکتوب‌ از هر عنوان کتاب سه جلد را به همراه ‌مختصری از محتویات کتاب ‌به انضمام فرم تکمیل شده مربوطه به کمیته ‌صیانت ‌ارسال کنند.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: ‌این کمیته در پایان هر ماه یک‌بار تشکیل جلسه داده و با هدف حمایت و صیانت از توزیع آثار فرهنگی حداکثر ملاحظات و تحقیقات را برای توزیع و فروش آنها به کار می‌برد.

انتهای پیام/80017/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول