اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران در زاهدان

مجموعه مقالات کنگره در 3 جلد کتاب گردآوری شده است

خبرگزاری فارس: دبیر هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران در زاهدان گفت: 3 هزار و 800 مقاله در مرحله داوری پذیرفته شده که در سه جلد کتاب با موضوعات مختلف گرد آوری شده است.

مجموعه مقالات کنگره در 3 جلد کتاب گردآوری شده است

غلامرضا عزیزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه برگزاری کنگره ملی مهندسی عمران در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران کشور پهناور با تنوع گسترده آب و هوایی است، توزیع بارندگی و تبخیر و تعریق در نقاط مختلف آن یکسان نیست، طراحی و تاسیسات مناسب آبی برای مدیریت و بهره برداری صحیح از منابع موجود و جلوگیری از خسارت سیل و غیره الزامی به نظر می‌رسد.

وی افزود: از سوی دیگر تنوع شرایط زمین شناسی و ژئوتکنیکی و قرار گرفتن ایران بر روی کمربند زلزله، ضرورت توسعه راه ، راه آهن و تاسیسات دریایی و نیاز روز افزون به توسعه مناطق شهری و مجموعه‌های مسکونی و آموزشی به ویژه در انواع پروژه‌های عمرانی را در سال های اخیر با طیف وسیعی از مسائل و مشکلات مواجه ساخته است.

دبیر هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران در زاهدان اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های فکری نیروی انسانی و خلاقیت محققان و متخصصان و پژوهشگران مهندسی عمران کشور و همچنین برای فراهم کردن فرصتی برای آشنایی با نظرات علمی صاحبنظران و تبادل اطلاعات و تجربیات بدست آمده، همه ساله کنفرانس های علمی در زمینه مهندسی عمران در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال برگزاری شش کنگره ملی و 9 کنگره بین المللی ، هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران به اهتمام گروه مهندسی عمران دانشگاه سیستان و بلوچستان، هیئت امنای برگزاری کنگره‌های مهندسی عمران و همکاری دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور، در حال برگزاری است.

عزیزیان اضافه کرد: در مجموع 4 هزار و 500 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری توسط کمیته علمی 3 هزار و 800 پذیرفته شد.

این مسئول گفت: برخلاف ملی بودن این کنگره تعداد قابل ملاحظه ای مقالات انگلیسی از کشورهای مختلف دنیا مانند کانادا، استرالیا، مالزی و... به دبیرخانه ارسال شده که برای ارائه در کنگره پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه مقالات در سه جلد گردآوری و چاپ شده است، گفت: جلد اول شامل مقالات مربوط به محورهای سازه، و مکانیک جامدات، سازه‌های بتنی و فولادی، آسیب پذیری و مقاوم سازی، زلزله، مصالح و تکنولوژی بتن و فناوری‌های نوین است.

دبیر هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران در زاهدان افزود: مقالات مربوط به محورهای راه و ترابری، ژئوتکنیک، نقشه برداری، آموزش و اخلاق در مهندسی، مدیرت ساخت و مهندسی ارزش و معماری در جلد دوم گردآوری شده است.

عزیزیان ابراز داشت: جلد سوم نیز شامل مقالات مربوط به سازه های هیدرولیکی، محیط زیست، مدیریت بحران و مدیریت منابع آب است.

وی ادامه داد: از مجموع مقالات پذیرفته شده صرفا برای چاپ تعداد 191 مقاله ثبت‌نام شده و در کتابچه های مربوطه چاپ می شوند.

برای برگزاری هرچه پر بارتر کنگره، برنامه های جنبی شامل نمایشگاه تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های کوتاه مدت و همچنین دوره‌های آموزشی ارتقا پایه نظام مهندسی ساختمان و تورهای علمی در روزهای برگزاری کنگره برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

هفتمین کنفرانس ملی مهندسی عمران که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نیرو و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استان روز گذشته در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد امشب به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول