اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دعوت جبهه مردمی انقلاب اسلامی صورت گرفت

تجمع مردم سیستان و بلوچستان در اعتراض‌ به هتک حرمت حجر

طی حرکتی خودجوش و انقلابی، جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در اعتراض‌ به هتک حرمت حجر بن عدی در مقابل مسجد جامع شهر زاهدان دست به تجمع اعتراض‌آمیزی زدند.

تجمع مردم سیستان و بلوچستان در اعتراض‌ به هتک حرمت حجر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز در پی اقدام گروهک‌های تروریستی و تکفیری نسبت به هتک حرمت مقدسات مسلمانان در سوریه، جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان متشکل از اقشار مختلف مردم استان اعم از سنی و شیعه، روحانی و مولوی، دانشجو و بازاری، دانش‌آموز و معلم و پیر و جوان بدینوسیله اعتراض خود را نسبت به این اقدام وهابیون اعلام کرده، و راهپیمایی و تجمعی را در همین راستا پایه‌ریزی کردند.

این اقدام امروز با راهپیمایی طلاب شیعه و اهل سنت از مقابل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) آغاز شد و با اتصال به گروه‌های مختلف مردمی در مقابل مسجد جامع زاهدان واقع در خیابان آزادی به تجمعی مردمی ختم شد. برنامه‌های تجمع شامل سخنرانی علمای سنی و شیعه، امضای طومار و قرائت قطعنامه بود.

تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا  مرگ بر اسرائیل و مرگ بر وهابی مرگ بر صهیونیسم» خشم و نفرت خود را از این اعمال وقیحانه ابراز داشته و به شدت آن را محکوم کردند.

منافقان و دشمنان اسلام که امواج رو به رشد بیداری اسلامی را در منطقه تاب نیاورده بودند، با اقدامی شنیع و جنایتی تاریخی به مقبره «حجربن عدی» از صحابه رسول اکرم (ص) دست درازی کرده و چهره کریه و حقیقی خود را به تمام مسلمانان جهان نشان دادند.

پس از این جنایت که مروجان اسلام آمریکایی مرتکب شده و سرسپردگی خود را با شیاطین انس برای همه عیان ساختند، دیگر حجت بر تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی تمام شده و هم‌اکنون با خروش انقلابی مسلمانان شکل گرفته تا جلوی این جریان خزنده و حرمت شکن را بگیرند.

در پایان، قطعنامه تجمع مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در اعتراض به اهانت تروریست‌های وهابی به مقدسات مسلمانان به شرح ذیل قرائت شد:

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤوا نُورَاللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْکَرِهَ الْکَافِرُونَ»

آنهامی‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولی خدا نور خود را کامل می‏‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.

پیوند ننگین میان تروریست‌ها و آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی خونخوار هم اکنون در هتک حرمت مقابر اصحاب گرانقدر رسول اکرم (ص) رقم خورده است. این روزها دنباله‌روان اسلام آمریکایی خوش رقصی‌شان را در مقابل اربابانشان با توهین به مقدسات مسلمانان و پا گذاشتن بر اصول فقهی شیعه و سنی نشان داده‌اند.

اگر تاکنون ذره‌ای تردید در ارتباط میان گروه‌های تروریستی افراطی سوریه و مستکبران وجود داشت حال همه مسلمانان عالم از نیت پلید این مزدوران آگاهی یافته‌اند و در حال اعلام انزجار از این وحشیگری‌ها هستند.

جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان متشکل از اقشار مختلف مردم استان اعم از سنی و شیعه، روحانی و مولوی، دانشجو و بازاری، دانش‌آموز و معلم و پیر و جوان بدینوسیله اعتراض خود را نسبت به این اقدام وهابیون اعلام کرده و دیدگاه خود را در محورهای ذیل اعلام می‌دارد: پس از برنامه‌ریزی مستکبران برای به انحراف کشاندن جریانات بیداری اسلامی با استفاده از تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت، حال این جنایات اخیر پرده از این سناریوی شیطانی برداشت و حال مسلمانان دنیا همدل و متحد در مقابل دنباله‌روان اسلام آمریکایی خواهند ایستاد و به مصداق آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» انسجام خود را بیش از پیش به رخ تمام جهانیان خواهند کشید.

مردم اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان نیز به مانند همیشه، در ابتدای صف معترضین به هتک حرمت‌ها قرار گرفته و انزجار خود را از این اقدامات اعلام می‌کنند.

دشمنان بشریت بدانند که مسئله سوریه نمی‌تواند خللی در صفوف به هم پیوسته مسلمانان بیدار و آگاه ایجاد کند و همه مسلمانان با شعار اسلام و پرهیز از افراط‌گرایی و کشتار مسلمانان خواهان ایجاد ثبات در این کشور مسلمان هستند لذا مردم سیستان و بلوچستان به نمایندگی از مسلمانان ایران به دشمنان هشدار می‌دهند که این خیال خام را از سر بیرون کنند که بتوانند روزی شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در برابر این اقدامات دشمن، آمادگی خود را برای تحقق بخشیدن به منویات ایشان اظهار می‌دارد و به همه مستکبران شرق و غرب اعلام می‌کند تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت‌فقیه خواهیم بود و اجازه تعرض دشمنان به ساحت ایشان را نخواهیم داد.

در فتنه اخیر یکی از مسائل اصلی حضور جدی علمای شیعه و سنی در صحنه اعتراض و اعلام انزجار از این جنایات است، عالمان سیستان و بلوچستان نیز به مانند همیشه با اعلام موضع بصیرت‌آفرین و توأم با موقعیت‌شناسی خود، رسالت خود را نسبت به عمق این جنایات ایفا کرده و دشمن را کاملاً ناامید ساخته‌اند.

 

مردم سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از این بصیرت مثال‌زدنی، ادامه این موضع‌گیری‌ها را در مقاطع آتی از این بزرگواران خواستارند.

مسئولان جمهوری اسلامی ضمن توجه به رهنمودهای رهبری عزم خود را برای مقابله همه‌جانبه با این جریانات خزنده جزم کنند و دوشادوش مردم و در سطح دیپلماتیک، انقلابی‌گری خود را بار دیگر به تمام کشورهای دنیا به اثبات برسانند.

در پایان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای هرگونه تقابل با توطئه‌های دشمن در داخل و خارج مرزهای ایران اسلامی اعلام می‌دارد و به همه اعلام می‌کند که مقابله با دشمنان و افراط‌گرایان شیعه و سنی ندارد و پیروان مذاهب اسلامی با همدلی تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول