اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

تجمع اعتراض آمیز طلاب چهارمحال و بختیاری در اهانت به مزار حجر بن عدی

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه این استان در اعتراض به اهانت تروریست‌ها به مرقد مطهر حجر بن عدی کلاس‌های نوبت صبح روز شنبه را تعطیل و در تجمعی اعتراض آمیز این اقدام ننگین را محکوم کردند.

تجمع اعتراض آمیز طلاب چهارمحال و بختیاری در اهانت به مزار حجر بن عدی

حجت‌الاسلام سید محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با محکوم کردن هتک حرمت به صحابی عظیم‌الشأن پیامبر(ص) و امام علی (ع) اظهار کرد: هتک حرمت مرقد مطهر جناب حجر بن عدی(س) صحابی حضرت رسول اکرم(ص) و یاور با وفای حضرت امیرالمؤمنین(ع) در سوریه توسط جنایتکاران موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت(ع) شده است.

وی با بیان اینکه هتک حرمت به قبور مطهر بزرگان اسلام با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست، گفت: بر کسی پوشیده نیست که این حرکت از سوی وهابیون که شکل دهنده گروه‌های تروریستی هستند با حمایت مالی صهیونیزم صورت گرفته است.

احمدی جدی‌تر کردن اختلافات شیعه و سنی را هدف اصلی مستکبران از هتک حرمت به مرقد مطهر جناب حجر بن عدی برشمرد و افزود: مردم و علما باید هوشیار باشند تا این فاجعه سخیف وحدت شیعه و سنی را خدشه‌دار نکند.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت شیعه و سنی، ابراز داشت: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه در چنین شرایطی این است که با اعلام انزجار خود از اهانت آشکار به مقدسات دین مراقب حفظ وحدت شیعه و سنی باشند.

وی با بیان اینکه تمامی علمای شیعه و سنی نبش قبر را جایز نمی‌دانند، گفت: دشمنان اسلامی هدف از این اقدام خود را جلوگیری از شرک اعلام کرده و ادای احترام مسلمانان به این حرم مطهر را نشانه شرک دانستند، در حالی که آنها در تعرض به حرم مطهر اقدام به نبش قبر کرده که توهین بزرگی به مقدسات اسلامی است.

احمدی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه امامیه شهرکرد امروز با تعطیل کردن کلاس‌های درس صبح اعتراض خود را نسبت به این واقعه اعلام کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه‌های عملیه شهرکرد امروز با حضور مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه با همراهی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در حوزه علمیه امامیه شهرکرد برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان با هماهنگی با فرمانداران شهرستان تجمعی اعتراض آمیز در حوزه‌های علمیه این شهرستان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/68003/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول