اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه ادیان توحیدی تاکید شد

اهانت به ساحت قدسی مذاهب در تمام ادیان محکوم است / ظاهرگرایان اصل دین را هدف گرفته‌اند

در بیانیه ادیان توحیدی آمده است که اهانت به ساحت قدسی ادیان که تنها توسط افراطیون مذهبی رخ می‌دهد و برخی از ظاهر گرایان، عالمان دینی و فرق مذهبی را نیز در دام فریب مخالفان ادیان الهی گرفتار کرده، در تمام ادیان محکوم است.

اهانت به ساحت قدسی مذاهب در تمام ادیان محکوم است / ظاهرگرایان اصل دین را هدف گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در بخشی از بیانیه دبیرخانه ادیان توحیدی در محکومیت توهین به مقدسات دینی آمده است: ادیان الهی و آسمانی برپایه مبانی نورانی و قدسی خویش، همواره جامعه بشری را از فرو غلطیدن در «طاغوت درون» شامل منجلاب جهالت‌ها، افراط و تفریط‌ها و «طاغوت بیرون» یعنی گردن نهادن به قید و بند مستکبران و متجاوزان به حقوق و کرامت انسان‌ها بر حذر داشته و به اعتدال، میانه‌روی، عدالت‌ورزی و ستم‌ستیزی فرا خوانده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: افرادی که حسابگرانه و معتمدانه به فعالیت‌های ضد دینی مشغولند و ظاهرگرایانی که به نام دین به انجام اعمال هتاکانه می‌پردازند، دو سر این طیف هستند که اصل دین را هدف گرفته‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انجام رفتارهای افراطی به نام دین و بدنام کردن ساحت قدسی ادیان کار امروز و دیروز و ویژه این دین یا آن دین نیست و اهانت به مقدسات مسلمانان در سوریه، به ویژه توهین به آرامگاه حجر بن عدی نیز تازه‌ترین اقدام در این راستاست.

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: این حرکات زشت و اهانت‌آمیز، هم‌جهت با فعالیت‌های حسابگرانه ضد دینی در جوامع بشری است که برای آلوده ساختن ساحت نورانی ادیان تدارک دیده شده و سوگ‌مندانه برخی از ظاهر‌گرایان و حتی عالمان دینی و فرق مذهبی را نیز در دام فریب دشمنان و مخالفان ادیان الهی گرفتار کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دبیرخانه ادیان توحیدی هشدار می‌دهد که این قبیل اعمال، آتش فرقه‌گرایی و تفرق را در میان جوامع دینی می‌افروزد و به توحید کلمه که جهت‌نمای اصلی دین داران در سراسر جهان است آسیب می‌رساند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: دبیرخانه هم صدا با جامعه مومنان، هرگونه اهانت به مقدسات ادیان و نمادهای قدسی جوامع دینی را محکوم و از اعمال شنیع و اهانت آمیز اخیر در سوریه ابراز تنفر و تأسف می‌کند و مصرانه از نهادهای مسئول بین‌المللی و نیز مراکز و عالمان دینی می‌خواهد به مسئولیت خطیر خود در این زمینه عمل کنند و برای پیشگیری از تکرار این‌گونه مسایل چاره‌اندیشی نمایند.

انتهای پیام/63008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول