اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

انجام تست هدایت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه در آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از انجام تست هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه در این شهرستان خبر داد.

انجام تست هدایت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه در آبیک

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: سه آزمون تست هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه شامل آزمون شغلی، سلامت روانی و تشخیص استعداد در بهمن ‌ماه سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه تست هدایت تحصیلی بومی‌سازی شده و ابزارهای تشخیص با توجه به فرهنگ و نیازهای روحی و روانی دانش‌آموزان ارائه شده که قابل فهم و کاربردی است.

این مسئول ادامه داد: از دانش‌آموزان می‌خواهیم که با توجه به نیاز کشور و مهارت‌ها و توانایی‌هایی که دارند با نگاه به تولید علم و ایجاد شغل و ایجاد فکر تولید، رشته تحصیلیشان را انتخاب کرده و به تذکرات مشاوران و کارشناسان هدایت تحصیلی توجه بیشتری داشته باشند که البته خانواده‌ها هم باید به این مسئله توجه کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: به دلایل مختلفی درصد قابل توجهی از دانش‌آموزان رشته علوم تجربی را انتخاب کرده و علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف این رشته در دانشگاه هستند، اما به دلایل مختلفی چون رشته‌های مورد علاقه‌شان که در دانشگاه اشباع شده است، نمی‌توانند در رشته‌های دلخواه خود موفق به تحصیل شوند.

نوروزی بیان کرد: آموزش و پرورش با توجه به برنامه پنجم توسعه درصدد است، 50 درصد از دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده تا توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی رعایت شود.

وی اضافه کرد: برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با حضور کارشناسان و مشاوران مدارس، کارآفرینان موفق و تولیدکنندگان معروف توضیحات لازم به دانش‌آموزان پایه اول متوسطه ارائه شده است.

انتهای پیام/77006/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول