اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پروژه 288 واحدی فرهنگیان آبیک هفت ساله شد

پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک از سال 86 در حال احداث بوده که به دلیل وجود مشکلاتی، تاکنون نیمه تکمیل و به معلمان واگذار نشده است.

پروژه 288 واحدی فرهنگیان آبیک هفت ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در سال 85 برای احداث پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک، 10 هزار متر مربع زمین از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی (مسکن و شهرسازی سابق) استان قزوین اختصاص داده شد که مقرر شد این پروژه در قالب اجاره به شرط تملیک احداث شود.

همچنین مقرر شد، بهای زمین به اداره مسکن و شهرسازی استان قزوین پرداخت شده تا سند  288 واحد مسکونی از سوی این اداره کل به فرهنگیان آبیک صادر شود.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی پروژه 288 واحدی فرهنگیان آبیک از اواخر اسفند ماه سال 86 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

8 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی بلوکه شد

حسین حاتمی رئیس هیئت‌ مدیره سابق تعاونی مسکن 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در آغاز مصوب شده بود 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر فرهنگی پرداخت شود، ولی با مطرح شدن مسکن مهر، مسئولان مسکن و شهرسازی استان قزوین عنوان کردند که اولویت با مسکن مهر است و باید زیر مجموعه مسکن مهر قرار گیرید تا تسهیلات اعطا شود که زیر مجموعه مسکن مهر قرار گرفتیم و وام مهر دریافت کردیم.

وی می‌افزاید: بخشی از وام مسکن مهر یعنی مبلغ 8 میلیارد ریال در بانک بلوکه شد؛ این در حالی بود که برای هر واحدی 220 تا 250 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته بود.

حاتمی ادامه می‌دهد: اگر پروژه 288 واحدی طبق روند عادی و اعطای تسهیلات به موقع پیش می‌رفت، طی سه سال واحدهای مذکور به فرهنگیان تحویل داده می‌شد، ولی اکنون که هفت سال از این موضوع می‌گذرد، واحدی به فرهنگی تحویل داده نشده است.

البته لازم به ذکر است؛ پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک تاکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دریغ از یک کنتور کارگاهی برای آب آشامیدنی

محمدتقی پولادرأی مدیر‌عامل فعلی پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در طول احداث پروژه 288 واحدی درخواست انشعاب آب کارگاهی داشتیم‌ تا شهرداری مجوز حفاری به اداره آبفای شهری به نزدیکترین لوله را بدهد که متأسفانه تا دقیقه 90 هم پیگیری کردیم، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

با وجود مکاتبات متعدد مسئولان پروژه مذکور با شهرداری و آب و فاضلاب شهر آبیک، مکان شاه‌لوله تعیین شد و حتی یک انشعاب آب کارگاهی به پروژه 288 واحدی فرهنگیان آبیک اختصاص نیافت؛ این در حالی بود که مبلغ 810 میلیون ریال برای خرید نصف آب و فاضلاب در اواخر اسفند ماه 89 صورت گرفته بود.

تحویل واحدهای فرهنگیان منوط به انشعابات و کنتورهاست

مدیر‌عامل پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک با بیان اینکه تحویل واحدهای فرهنگیان منوط به انشعابات و کنتورها است، خاطر نشان کرد: به امید تحقق قول مسئولان مبنی بر نصب انشعابات برق، آب ، گاز، به فرهنگیان قول مساعد دادیم، در شهریور ماه (‌سال گذشته) واحدها واگذار می‌شود که متأسفانه این امر تحقق نیافت.

پولادرأی ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان اذعان کرده‌اند تا کار زیرسازی و آماده‌سازی از سوی شهرداری صورت نگیرد، امکان نصب انشعابات وجود نخواهد داشت. 

                                                                                                                

دیدگاه و نظر دستگاه‌های خدمات‌رسان منطقی است؛ چرا که ممکن است دستگاه‌های خدمات‌رسان کارشان را انجام دهند، ولی با آغاز کار شهرداری و استفاده از ادوات سنگین برای زیرسازی به انشعابات صدمه وارد شود و دوباره‌کاری شده و هزینه دیگری بر مسئولان تحمیل شود.

واریز 5 میلیارد ریال اعتبار به حساب شهرداری آبیک

محمدتقی پولادرأی مدیر‌عامل پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک با بیان اینکه سال گذشته به ازای هر فرهنگی 20 میلیون ریال اعتبار به حساب مشترک شهرداری آبیک و راه و شهرسازی استان قزوین واریز شده است، تصریح کرد: مسئولان راه و شهرسازی اذعان می‌کنند که پول در حساب شهرداری است و باید این دستگاه آماده‌سازی را انجام دهد که از فروردین ماه سال 90 منتظر تحقق این موضوع هستیم که قول این ماه و این هفته داده می‌شود، ولی عملا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

علی یحیی‌پور شهردار آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: از اردیبهشت ماه کار آماده‌سازی آغاز می‌شود؛ این در حالی است که برای تحقق این کار در حال مناقصه هستیم و پس از اتمام مناقصه، پیمانکار کار آماده‌سازی را آغاز می‌کند.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی، پیش‌بینی می‌شود دو ماهه کار به اتمام برسد.

آماده‌سازی پروژه 288 واحدی فرهنگیان آبیک شامل زیرسازی، کف‌پوش، آسفالت و جدول‌گذاری خواهد بود.

عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: موضوع آماده‌سازی پروژه 288 واحدی فرهنگیان طی قراردادی که با شهرداری و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مقرر شده، انجام خواهد شد.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه در پروژه 288 واحدی، تداخل زمین ایجاد شده، نادر محمدزاده مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین قول مساعد داده که در اسرع وقت، نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه زمین فرهنگیان مشکل حقوقی دارد با برطرف کردن این مشکل و اصلاح تداخل زمین، صدور سند که زمان‌بر است، صورت خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: توافق اولیه با معارضان صورت گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک هر‌چه زودتر مشکل برطرف شده و فرهنگیان به واحدهای مسکونی خود دست یابند.

داداشی اضافه کرد: کار آماده‌سازی و زیرسازی پروژه فرهنگیان از سوی شهرداری صورت خواهد گرفت که امیدواریم طولانی نشود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امر اجرایی شود؛ این در حالی است که مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان قول مساعد داده‌اند که با اتمام آماده‌سازی شهرداری، هر‌‌چه زودتر نسبت به انشعابات اقدام کنند.

گفتنی است؛ برای آماده‌سازی پروژه 288 واحدی، 10 میلیون ریال از تسهیلات بانکی و 10 میلیون ریال از آورده اعضای مسکن فرهنگیان برداشت شده است.

البته نباید از عدم پرداخت به موقع آورده‌های لازم از سوی فرهنگیان برای پروژه 288 واحدی هم غافل بود.

10 درصد فرهنگیان مشکل ثبت در سامانه دارند                                                                                                                     کمال صالحی عضو هیئت‌ مدیره پروژه 288 واحدی فرهنگیان شهرستان آبیک در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک با بیان اینکه 10 درصد فرهنگیان با مشکل مواجه هستند، گفت: متأسفانه اعضایی بوده‌اند که به دلیل نداشتن شرایط لازم هنوز اسامی‌شان در سامانه ثبت نشده که این امر خود مشکل‌زا شده است، چرا که از 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی، 30 میلیون ریال در گرو بانک است و بلوکه شده و تا زمانی که اسامی افراد صددرصد در سامانه ثبت نشود، این مشکل وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با ثبت صد‌درصدی اسامی فرهنگیان در سامانه، 30 میلیون ریال هر فرهنگی از بانک آزاد می‌شود که امیدواریم این مشکل هر‌چه زودتر برطرف شود.

این مسئول ادامه می‌دهد: از فرهنگیان می‌خواهیم که با پرداخت به موقع آورده‌هایشان، هیئت ‌مدیره را در اتمام پروژه‌ واگذاری واحدها یاری رسانند، چرا که هزینه انشعابات هنوز باقی مانده است.

صالحی یادآور می‌شود: پروژه 288 واحدی فرهنگیان شش ماه به دلیل وجود راهنمایی و رانندگی و جابه‌جایی فیبر نوری مخابرات کارش به تعویق افتاد و دو سال هم به دلیل وجود مشکلات متعدد، اتمام آن به تأخیر افتاد.

وی بیان می‌کند: هر واحد پروژه 288 واحدی 75 متر مربع است که با مشاعات مفید آن به 100 متر مربع هم می‌رسد.

با توجه به اینکه معلمان نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ جامعه و اعتلای روح تحقیق برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری، تعلیم مصرف صحیح منابع و اوج بخشیدن به حضور جوانان در عرصه‌های سازندگی کشور دارند، مطلوب است که مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک توجه و عنایت ویژه‌ای به این قشر فرهنگی داشته باشند، قشری که شمع وجودشان را برا‌ی فرزندان این مرز و بوم آب می‌کنند و در تحقق کامل اجرای امر ولایت سر از پا نمی‌شناسند.

البته بیان این مطلب خالی از لطف نیست که خود معلمان آبیکی هم باید در پرداخت آورده باقی مانده‌شان تسریع ببخشند تا مدیرعامل و هیئت‌ مدیره تعاونی مسکن 288 واحدی فرهنگیان بتوانند با برطرف کردن موانع، در واگذاری واحدها تسریع ببخشند که به تازگی برای واگذاری و انتخاب واحدها اقدامات لازم صورت گرفته است.

==============

گزارش از هاجر عبداللهی

==============

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول