اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

رهاسازی 138 هزار ماهی در استخرهای کشاورزی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از رهاسازی 138 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.

رهاسازی 138 هزار ماهی در استخرهای کشاورزی آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان آبیک علاوه بر ماهی‌دار کردن شش استخر ذخیره آب کشاورزی به تعداد 138 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا با وزن‌های مختلف در راستای حفظ ذخایر و افزایش تولید آبزیان، اشتغال‌زایی، کمک به درآمد خانوار روستایی، استفاده بهینه از چاه‌های آب کشاورزی در فصل کشاورزی، کار خدمت‌رسانی به پرورش‌دهندگان ماهی را بر عهده دارد.

وی افزود: امیدواریم امسال به تولید 220 تن ماهی قزل‌آلا در این شهرستان دست یابیم تا بتوانیم نقش مهمی را در توسعه آبزی‌پروری ایفا کنیم.

این مسئول ادامه داد: تکثیر و پرورش آبزیان به منظور تولید و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور یکی از راه‌های رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر صنعت آبزی‌پروری رشد چشم‌گیری داشته و با توجه به برنامه چشم‌انداز 20 ساله و برآورد تولید در آب‌های داخلی، اعتبارات قابل توجهی برای تولید آبزی‌پروری پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: توسعه پرورش ماهی به منظور تولید پروتئین سفید، حفظ ذخایر منابع آب‌های طبیعی و استفاده بهینه از این منابع در تولید آبزیان پرورشی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا شهرستان آبیک در سال گذشته با 18 واحد فعال با تولید 206 تن ماهی سردابی و چهار واحد فعال با تولید 32 تن ماهی گرمابی توانست نقش مهمی در توسعه آبزی‌پروری در آب‌های داخلی ایفا کند.

این مسئول یادآور شد:‌ شهرستان آبیک در بخش توسعه آبزی‌پروری رشد 65 درصدی را نسبت به سال گذشته  دارا است.

لطفی تصریح کرد: شهرستان آبیک به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و وجود اراضی حاصل‌خیز قابل کشت و نیز برخورداری از منابع آبی مناسب برای پرورش ماهی از جمله قطب‌های کشاورزی استان قزوین است.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک در زمینه فعالیت‌های صنعتی و معدنی از توانایی‌های خوبی برخوردار بوده و مردان و زنان آن تلاش زیادی در چرخه تولید اقتصادی داشته و دارند.

این مسئول اذعان داشت: با پیشرفت فناوری و روش‌های مختلف در امر تکثیر و پرورش آبزیان، کشاورزان توانسته‌اند در امر پرورش ماهی در آب‌های داخلی روند رو به رشد داشته و تولیدات خود را در واحد سطح افزایش داده تا بتوانند از امکانات موجود استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول