اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته زن صورت گرفت

بازدید بانوان کارمند آبیکی از جشنواره لاله‌های گچسر

بانوان کارمند ادارات شهرستان آبیک به مناسبت هفته زن از جشنواره لاله‌های گچسر بازدید کردند.

بازدید بانوان کارمند آبیکی از جشنواره لاله‌های گچسر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مشاور امور بانوان فرمانداری، کارمندان زن فرمانداری آبیک، بانوان کارمندان ادارات بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از پانزدهمین جشنواره لاله‌ها واقع در شهرستان گچسر جاده کرج ـ کندوان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، بانوان کارمند ادارات مختلف شهرستان آبیک از نزدیک با انواع گل‌های لاله شهرستان گچسر دیدن کرده و از نحوه چگونگی رشد لاله‌ها و انواع آن‌ها آشنا شدند.

در جشنواره لاله‌ها که در هشت قطعه انواع گل‌های لاله کاشته شده بود، بهشت برین در روی زمین برای بازدیدکنندگان ترسیم می‌شد و به دلیل چشم‌نواز بودن هر کسی سعی می‌کرد از این بهشت زمینی عکس یادگاری بگیرد.

بنابراین گزارش، وارد جشنواره که می‌شوی، انواع گل‌های لاله در رنگ‌های قرمز، سفید، نارنجی، صورتی، بنفش، کرمی، زرد و نیز لاله‌های دو رنگ زرد و قرمز، صورتی و قرمز، صورتی و سفید، بنفش و صورتی، بنفش و سفید چشم هر بازدیدکننده‌ای را خیره و به سمت خود جذب می‌کرد.

ناگفته نماند که انواع گل‌های دیگری به غیر از لاله، در سایزهای کوچک و رنگ‌های بنفش، سفید در بین گل‌های لاله خودنمایی می‌کردند، این در حالی بود که تعدادی از گل‌های لاله وجود داشتند که نوکشان تیز و مخملی بوده و هر کدام زیبایی خاص خود را داشتند.

این گزارش حاکیست؛ در هر قطعه از ورودی این جشنواره نوشته شده بود: گل در بسترش زیباست به گل دست نزنید که البته انسان را به یاد این شعر نیما یوشیج می‌انداخت که هر قدر به طبیعت نزدیک شوی، زندگی شایسته‌تری پیدا می‌کنی.

کارمندان زن ادارات مختلف شهرستان آبیک در جشنواره لاله‌های گچسر، نقاشی خدای متعال در روی طبیعت را نظاره کردند و یک روز به دور از کار و دغدغه کاری با یکدیگر به تفریح و گردش پرداختند.

گفتنی است؛‌ صدای رودخانه خروشان اطراف باغ جشنواره و نیز شکوفه‌های درختان گیلاس که لباس سفید به تن کرده بودند در اطراف باغ، صفای دیگری به جشنواره بخشیده بودند که به روح هر انسانی لطافت خاصی می‌بخشید.

لازم به ذکر است، لاله‌های گچسر دو هفته عمر دارند و تا یک سال آینده گل‌هایشان به بار می‌نشیند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول