اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم صورت گرفت

تجلیل از 27 معلم نمونه استانی و شهرستانی در کازرون

در مراسمی با حضور معاون فرهنگی پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس و جمعی از مسئولان محلی از 27 معلم نمونه استانی و شهرستانی در کازرون تجلیل شد.

تجلیل از 27 معلم نمونه استانی و شهرستانی در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، معاون فرهنگی پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی کازرون که در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شیوه‌های خوب اطلاع‌رسانی در زمینه تربیت دانش‌آموزان توجه ویژه شده که در تحقق این امر معلمان نقش اساسی دارند.

صمد طوبایی افزود: با توجه به این سند ارزشمند، اگر آموزش و پرورش بخواهد به آرمان‌شهر خود دست یابد، باید از نگاه تک‌بعدی به مقوله تعلیم و تربیت بیرون بیاید.

وی گفت: چنانچه فرهنگ انتظار، عارفانه، آگاهانه و درست در نظام تعلیم و تربیت تبیین نشود، صدها سخنرانی در مورد اقتصاد مقاومتی کارآیی ندارد.

معاون فرهنگی پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از معلمان خواست نشاط، خودباوری، تصمیم آگاهانه و امیدواری را در دانش‌آموزان زنده کنند تا در جامعه، شور و حماسه و حیات که مد نظر مقام معظم رهبری است، ایجاد شود.

طوبایی تصریح کرد: همواره نگاه معلم باید به افق و آینده باشد تا بتواند دانش‌آموزان را در این مسیر سوق دهد.

وی در بخش دیگر سخنانش بیان داشت: در مدرسه معلمان باید دریچه و زوایای گوناگون اجتماعی از قبیل دفاعی، سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری را در اذهان دانش‌آموزان باز کنند تا آنان به خلاقیت روی بیاورند.

مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش به تکریم معلم قبل از هر چیز تأکید و از آن به عنوان محور اصلی یاد شده است.

مرتضی دیانتی‌نسب، سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را یک آرمان بزرگ در نظام تعلیم و تربیت توصیف کرد و افزود: در راستای تحقق آن باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی، ایفای نقش معلم در اجرای این سند را مهم دانست و گفت: در فصل هشتم آن به ارتقای منزلت اجتماعی و منابع انسانی و جایگاه رفیع معلم اشاره شده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در ادامه از مجموعه‌های دستگاه نظام درخواست کرد آموزش و پرورش را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

دیانتی‌نسب در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را با هدف تحقق بخشیدن این سند در کشور راه‌اندازی کرده تا بتواند معلمانی را در این راستا تعلیم دهد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول