اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای

اداره کل حفظ آثار قزوین هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کرد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مضجع و مرقد مطهر حجر بن عدی و جعفر طیار را محکوم کرد.

اداره کل حفظ آثار قزوین هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در هتک حرمت به مضجع و مرقد مطهر حجر بن عدی و جعفر طیار آمده است: فرهنگ غنی تشییع، فرهنگی برخاسته از متن قرآن و مطابق با سنت پیامبر اکرم (ص) و مکتب اهل‌بیت (ع) است.

این بیانیه می‌افزاید: پس از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها به این مکتب با القای شبهاتی ادامه داشت که بعدها با پیدایش وهابیت روند سریع‌تر و شدیدتری را به خود گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این تهاجم‌ها به شکل‌های مختلفی و از راه‌های گوناگون از جمله با تهاجم رسانه‌ای شکل گسترده‌ای به خود پیدا کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: خیزش و بیداری اسلامی در برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی و برخی کشورهای آمریکای لاتین ریشه در انقلاب اسلامی دارد و با ساقط شدن برخی از سران دیکتاتور در بعضی کشورها نشان از عظمت و جایگاه این حرکت اسلامی است.

این بیانیه می‌افزاید: هر چند که در کشورهای بحرین و یمن به دلیل دخالت آشکار سران مرعوب عرب، صهیونیسم، آمریکا و انگلیس این حرکت و جوشش مردم به ثمر ننشسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امت اسلام با رهنمودهای صیانت بخش اسلام توانسته بود با ایجاد پیوند اخوت در سایه کلمه توحید در برابر تهاجم سنگین صلیبیان و حمله‌های مغول، ثابت و استوار بماند اما با کمال تأسف با ظهور و بروز تفکر «ابن تیمیه» در قرن هفتم و به دنبال آن فرقه‌های ضاله وهابیت این وحدت از هم گسیخت به طوری که فرمان حمله توسط پاپ، رهبر کاتولیک‌های شهر رم به بیت‌المقدس و به دنبال آن شکل‌گیری جنگ‌های صلیبی منجر به کشته و زخمی شدن میلیون‌ها انسان بی‌دفاع شد.

این بیانیه می‌افزاید: در این برهه حساس که کشورهای اسلامی در تب و تاب درگیری‌های ویرانگر بودند فاجعه مصیبت‌بار بنیان‌گذار تفکر وهابیت در قرن دوازدهم شکل گرفت همانانی که مسلمان را به جرم توسل به انبیا و اولیای الهی خونشان را حلال و کشتنشان را جایز می‌دانستند.

این بیانیه یادآور می‌شود: آری تاریخ دوباره ورق خورد و لکه‌های خونین و آلوده به خون مسلمانان و هتک حرمت به مقدسات توسط وهابی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری‌ها با حمایت سرویس‌های غربی و عربی کلید خورد.

این بیانیه متذکر می‌شود: امروز نیز در سال 1434 توسط پس مانده‌های وهابیون به شکل وحشیانه قبر شریف یکی از مخلص‌ترین و باوفاترین سربازان امامت و ولایت حجر بن عدی مورد تعرض و جسارت قرار می‌گیرد و جسد مطهرش به مکان نامعلومی منتقل می‌شود و به دنبال آن قبر مطهر جعفر طیار به آتش کشیده می‌شود.

این بیانیه تصریح می‌کند: بر امت خداجو و عاشورایی فرض است با هوشیاری و بیداری خود و با خروش همیشگی خود آتش فتنه جویان را خاموش و با اتحاد و همدلی و انسجام خود مانع از بروز اختلاف قومی ـ مذهبی بین شیعه و سنی شوند.

در پایان این بیانیه آمده است: بی‌تردید ندای ملکوتی و وحدت‌بخش «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» مانع از تحقق اهداف شوم مثلث صهیونیسم، آمریکا و انگلیس و پیاده نظامیان عربی آنان در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/77002/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول