اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای در مازندران

اعضای کانون‌های مساجد هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند

اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در بیانیه‌ای هتک حرمت به حجر بن عدی یکی از صحابه پیامبر را محکوم کردند.

اعضای کانون‌های مساجد هتک حرمت صحابه پیامبر را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در بیانیه‌ای نبش قبر حجر بن عدی از صحابه رسول‌اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را محکوم کردند.

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در این بیانیه یادآور شدند: ارتش به اصطلاح آزاد سوریه که داعیه آزادی مردم این کشور را در سر دارد، در جدیدترین اقدام هتاکانه خود، مزار شریف دو تن از صحابه با وفای پیامبر و حضرت علی «حجر بن عدی» و «جعفر طیار» را مورد هتک حرمت قرار داده و بار دیگر دشمنی و کینه خود را به اسلام و مسلمین و به بهانه مبارزه با شرک نشان دادند.

فعالان فرهنگی مساجد ابراز داشتند: تمامی مسلمانان جهان فارغ از گرایشات مذهبی سنی و شیعی خود می‌دانند که این دو یار راستین خدا و پیامبرش چه خدمات گرانبهایی را برای اسلام انجام دادند.

در ادامه این بیانیه‌ای آمده است: حجر بن عدی کسی بود که خدماتش به اسلام در آن زمانی که چهره نفاق و انحراف قصد تاراج اسلام اصیل را داشت تاثیر شگرفی بر بقای اسلام عزیز گذاشت، او که روزی وصیت کرد تا پس از مرگش، زنجیر از دست و پایش باز نکنند و خون پیکرش را نشویند تا روز رستاخیز با همین وضع با معاویه روبه‌رو شود امروز پس از گذشت یک‌هزار و 400 سال پیکر آغشته به خونش توسط نوادگان آنها که تنها نام اسلام را با خود یدک می‌کشند اما بزرگ‌ترین ضربات را همان‌ها به اسلام زدند هتک حرمت شد.

اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شدند: این اقدام مزدوران بی‌دین که باعث شد حریم صحابه و یاران پیامبر(ص) یکی پس از دیگری شکسته شود در جنایت دیگری مزار شریف جعفر طیار(ع) در اردن را نیز به آتش کشیدند و تهدید به تعدی به مزار بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) این پیام‌آور عاشورا و سلاله پاک رسول خدا(ص) نیز کرده‌اند.

در این بیانیه اعلام شد: تخریب، اهانت و نبش قبر آن بزرگوار اگر چه توسط وهابیون جنایتکار صورت گرفته است ولی نحوه تخریب و اهانت به ساحت آن بزرگوار نشان از دست‌های پشت پرده‌ای می‌دهد که اتاق فکر آن در اسرائیل و آمریکای جنایتکار است کما اینکه این گونه جنایت‌ها در عراق نیز صورت گرفته بود.

 عاملان اصلی این اقدامات ضد انسانی بدانند پاسخ به این هتاکی‌ها از سوی تمامی مسلمانان چه شیعه و چه سنی پاسخی پشیمان‌‌کننده خواهد داشت و این اقدامات باعث وحدت جهان اسلام خواهد شد و مسلمین و ملل آزاده جهان از آنها بیزار و متنفر خواهند شد.

در ادامه یادآور شد: مقامات و طراحان چنین اقدامات خصمانه‌ای نمی‌دانند که تحریک احساسات دینی و انتشار خشم و کینه میلیون‌ها مسلمان در دنیا چه عواقب خطرناکی برای طراحان این سناریوی سخیف دارد.

 فعالان فرهنگی مساجد مازندران در پایان یادآور شدند: سازمان ملل متحد، شورای امنیت و سایر نهادهای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان، بدانند اکنون وقت آن است که بر اساس وظایف محوله خود وارد عمل شده از هر طریق ممکن، برای اتمام اقدامات تروریستی در سوریه، وارد عمل شوند و بیش از این آبروی از دست رفته خود را به تاراج نگذارند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول