اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور در مقابل حوزه علمیه گچساران صورت گرفت

تحصن روحانیون گچساران در اعتراض به هتک حرمت به صحابی پیامبر (ص)

جمعی از روحانیون گچساران در اعتراض به هتک حرمت و تخریب مقبره حجره بن عدی از صحابی پیامبر اسلام (ص) در برابر حوزه علمیه گچساران تحصن کردند.

تحصن روحانیون گچساران در اعتراض به هتک حرمت به صحابی پیامبر (ص)

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، با حضور روحانیون، علما، مدیران حوزوی و طلاب مراسم تجمع اعتراض‌آمیزی امروز در برابر حوزه علمیه گچساران و در اعتراض به هتک حرمت و تخریب مقبره حجره بن عدی از صحابی پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.

یکی از مدرسین حوزه علمیه گچساران در حاشیه این تحصن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران ضمن محکوم کردن هتک حرمت مزار صحابه پیامبر (ص) و امام علی (ع) اظهار داشت: وقوع این اتفاقات تلخ حاکی از آن است که مخالفان از هر حربه‌ای برای مقابله با اسلام استفاده می‌کنند.

حجر بن عدی به جرم پایبندی به ولایت شهید شد

حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی ادامه داد: حجر بن عدی صحابه‌ای بود که توسط  پیامبر (ص) مسلمان شد و بعد از حیات پیامبر نیز در زمره یاران علی (ع) قرار داشت و به جرم اینکه به ولایت علی (ع) پایبند بود خود و فرزندش به دست جلادان شهید شدند.

این مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از 14 قرن جسد وی زیر خاک محفوظ بوده و دشمنان اسلام این جسد را از خاک خارج کرده و به جای دیگر منتقل کردند.

کرمی ادامه داد: دست‌هایی پشت پرده این جریانات قرار دارد که مشابه چنین اقداماتی را رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی انجام داده است.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید هوشیار بوده و اجازه چنین کارهایی را به متجاوزان ندهند و در مقابل تجاوز و هتک حرمت به مقدسات اسلامی محکم و با اقتدار ایستاده و جلوی آن‌ها را بگیرند.

کرمی با تأکید بر ضرورت اتحاد بیش از پیش مسلمانان تصریح کرد: دشمنان اسلام با توجه به نقش محوری رسول اکرم (ص) در وحدت نظر تمام مسلمانان در تلاش هستند تا با توهین‌های مکرر وحدت میان مسلمانان را کمرنگ کرده و یا از بین ببرند.

به گزارش فارس، حجر بن عدی از صحابه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و از یاران با وفای امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است که به دست معاویه شهید شد و شهادت او موجی از اعتراض و نفرت را به حکومت امویان برانگیخت.

روز پنج شنبه پنجم اردیبهشت، گروهی از تروریست‌های تکفیری سوریه مرقد این صحابه پیامبر را تخریب و مدفن ایشان را نبش قبر کردند.

حجر بن عدی از قبیله کنده و اهل کوفه است. نوجوان بود که همراه برادرش هانی، به نمایندگی از قبیله‌شان، به خدمت پیامبر رسید و مسلمان شد، مسلمانی راستین، باوفا، شب‌زنده‌دار و روزه‌دار بود.

حجر بن عدی در میان یاران حضرت على (ع) نمونه بود. او در مدت خلافت امیرمؤمنان (ع) در هر سه جنگ صفین، نهروان و جمل در رکاب آن حضرت شمشیر مى‌زد.

او پیش از آغاز جنگ صفین، روزى پشتیبانى خود را از امیرمؤمنان (ع) چنین اعلام کرد: ما زاده جنگ و فرزندان شمشیریم مى‌دانیم جنگ را از کجا باید شروع کرد و چگونه از آن بهره‌بردارى نمود، ما با جنگ بزرگ شده و آن را آزموده زود شناختیم، ما داراى یاران نیک، خویشاوندان و عشیره فراوان، رأى آزموده و نیروى پسندیده‌اى هستیم. اینک اختیار ما در دست توست، اگر به شرق یا غرب جهان بروى، در رکاب تو هستیم و هر چه دستور بدهى اطاعت مى‌کنیم.

امیرمؤمنان (ع) از این وفادارى خوشحال شد و برای او دعا کرد.

یکى از افتخارات وى مقابله با ضحاک یکى از فرماندهان نامدار شام بود که در این نبرد پیروز شد.

حجر بن عدی در جنگ صفین از طرف امیرالمؤمنین علی (ع) فرمانده قبیله کنده بود و در جنگ نهروان فرماندهی میسره‌ لشگر امام را بر عهده داشت.

انتهای پیام/82001/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول