اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

اهدای 4 هزار جلد کتاب به بیمارستان امام حسین (ع) زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان از اهدای 4 هزار جلد کتاب به بیمارستان امام حسین (ع) استان خبر داد.

اهدای 4 هزار جلد کتاب به بیمارستان امام حسین (ع) زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دو طرح را برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و استفاده از فرصت‌ها در حال اجرا دارد، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها ایستگاه مطالعه و دیگری پیک مهر است.

وی با اشاره به اینکه دو قفسه برای بیمارستان امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است، افزود: این برنامه بر مبنای تبیین منویات مقام معظم رهبری برای در دسترس قرار دادن کتاب برای اقشار مختلف جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: تولید علم و علم‌آموزی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر در حال انجام است.

احمدخانی از تعیین 50 نقطه شهر زنجان برای اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه خبر داد و افزود: این طرح با اختصاص 280 هزار جلد کتاب اجرا می‌شود.

وی تعداد کتاب‌های طرح ایستگاه مطالعه و پیک مهر را 350 هزار جلد کتاب اعلام کرد و افزود: از این تعداد 100 هزار جلد کتاب به طرح پیک مهر اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های مناسبی برای رده‌های سنی مختلف آماده شده است، خاطرنشان کرد: طرح ایستگاه‌های مطالعه در راه‌آهن، تعدادی از بانک‌ها، فرودگاه، همه بیمارستان‌ها و اماکن پرتردد شهر از جمله استانداری، شهرداری و مجتمع‌های مسکونی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ایستگاه مطالعه در طول سال حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: همه این هزینه‌ها بر عهده اداره کل کتابخانه عمومی استان زنجان است.

احمدخانی به شعار طرح ایستگاه مطالعه با عنوان هر شهروند یک کتابدار اشاره کرد و گفت: در این طرح کتاب‌های مورد نیاز عموم مراجعان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در انتخاب منابع طرح ایستگاه‌های مطالعه برای تمام مقاطع سنی برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح گروهی از اساتید مطرح حوزه و دانشگاه شرکت دارند و تلاش شده تا در هر دوره از موضوعات متنوعی نظیر دین، ادبیات، تاریخ، زن و خانواده و علوم و فنون مختلف استفاده شود.

انتهای پیام/2308/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول