اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق:

شلمچه یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور در ارتباط با عراق است

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق گفت: مرز تجاری شلمچه یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور در ارتباط با عراق است.

شلمچه یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور در ارتباط با عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق به منظور بازدید از امکانات شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند به این دو شهرستان سفر کرد.

امین شریعتی پس از بازدید از مرز تجاری شلمچه گفت: مرز عراق یکی از مهمترین مرزهای اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان بصره عراق و هم مرز بودن استان خوزستان با این استان ادامه داد: باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند جهت حضور اقتصادی در کشور عراق بهره برد.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق ادامه داد: لازم است زیرساخت‌های شلمچه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور در بحث مرز تجاری تکمیل شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های در حال اجرا در مرز شلمچه تصریح کرد: توسعه و اتمام پایانه مرزی شلمچه، حل مشکلات بازارچه مرزی و حمل یکسره کالا از شلمچه به عراق از مهمترین نیازهای کنونی این مرز بین‌المللی برای گسترش بیشتر صادرات کالا از این مرز است.

در ادامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از حمل و انتقال کالاهای ترانزیتی به عراق از منطقه تجاری شلمچه انجام می‌شود.

مهدی نیک پی با اشاره به موقعیت و نزدیکی بندر خرمشهر و سایت تجاری شلمچه به عراق افزود: امکان حمل و نقل ترکیبی کالا به کشور عراق از مرز شلمچه یکی از ظرفیت‌های این منطقه است.

وی با اشاره به پتانسیل منطقه تجاری شلمچه برای تبدیل شدن به بندر خشک گفت: تمرکز ادارات گمرک، بانک و سایر ارگان‌های مستقر در شلمچه و همچنین وجود ریل قطار و جاده در کمترین فاصله زمانی یکی دیگر از مزیت‌های محدوده شلمچه است.

نیک پی ضمن ارزیابی مثبت از حضور ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در منطقه آزاد اروند خواستار عملیاتی شدن وعده‌ها و قول‌های داده شده از سوی مسئولان و مدیریت زمان در خصوص مصوبات جلسات شد.

انتهای پیام/72008/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول