اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بسیاری از مشکلات جامعه با آموزش و پرورش کارآمد برطرف می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش با همه قشرها و جامعه هدف زیادی سر و کار دارد، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه و استان ما با داشتن یک آموزش و پرورش خوب و کارآمد برطرف می‌شوند.

بسیاری از مشکلات جامعه با آموزش و پرورش کارآمد برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید‌حسین صابری امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) و همچنین تسلیت شهادت شهید مطهری اظهار کرد: الگو گرفتن از فاطمه زهرا و شهید مطهری در ابعاد مختلف امری است که به هدایت بشر کمک شایانی خواهد کرد و همه ما رسالت داریم که این الگوها را بیشتر به جوانان خود بشناسیم و آن‌ها را در جامعه ترویج کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش امروز در جامعه کارکرد فرهنگی غیر قابل انکاری دارد که حتی این کارکرد فرهنگی از دانشگاه‌ها نیز مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با همه قشرها و جامعه هدف زیادی سر و کار دارد، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه و استان ما با داشتن یک آموزش و پرورش خوب و کارآمد برطرف می‌شوند.

صابری ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در سنین پایین جامعه را ضروری خواند و ادامه داد: اگر از این مهم غافل شویم به هیچ عنوان نمی‌توان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را در سنین بالاتر نهادینه کرد و به همین علت باید برنامه‌ریزی کنیم تا از همان سنین ابتدایی فرهنگ‌ها و هنجارهای مهم را به آن‌ها آموزش دهیم تا ملکه ذهن کودک شوند.

* دستگاه‌های فرهنگی گاهی همه یک کار را انجام می‌دهند و گاهی هیچکدام کاری نمی‌کنند

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، سپاه فتح، سازمان تبلیغات، ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئول هستند و قصور و بی‌توجهی آن‌ها خسارات جبران‌ناپذیری دارد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در این استان را یک مشکل توصیف کرد و گفت:‌ در این استان گاهی همه دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهتد یک کار را انجام دهند و گاهی هیچ‌کدام از آن‌ها همان یک کار را هم انجام نمی‌دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: معلم مهم‌ترین عنصر فرهنگ‌ساز جامعه است که اگر از توان و هنر آن استفاده شود شاهد تربیت افراد بزرگ و رجایی و باهنرها در جامعه هستیم.

صابری به تعداد دانش‌آموزان این استان اشاره کرد و گفت: در این استان 150 هزار دانش‌آموز وجود دارد که لازم است برای لباس متحدالشکل آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی شخصیت شهید مطهری را کم‌نظیر خواند و تأکید کرد: امروز چقدر از کتاب‌های شهید مطهری را در مدارس خود در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم؛بدون شک باید تلاش کنیم تا هر معلمی در نظام آموزش ما یک مطهری شود.

* امکانات ورزشی ادارات تنها در گوشه‌ای خاک می‌خورند

صابری با انتقاد از عملکرد فرهنگی برخی دستگاه‌ها، همه ادارات را در امر فرهنگ و فرهنگ‌سازی مسئول خواند و ابراز داشت: اکنون چرا باید امکانات ورزشی ادارات تنها در گوشه‌ای خاک بخورند و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشود.

وی اضافه کرد: چرا باید میز تنیس سازمان ورزش و جوانان خاک بخورد و جوان ما نتواند از اوقات فراغت خود استفاده کند.

صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش، رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای را برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و آموزش مهارت‌های مختلف به آن‌ها سنگین دانست و یادآور شد: هیچ دستگاهی نباید خودش را کنار بکشد و دست روی دست بگذارد.

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول