اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر دفاع معلمان از حریم دین تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.

آموزش و پرورش می‌تواند پاسخگوی مسائل جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین‌ قربانی در دیدار با معلمان نمونه گیلان با تبریک میلاد فاطمه (س)، تولد امام (ره) و تسلیت سالروز شهادت استاد علامه مطهری اظهار کرد: معلمان در تمام اقوام دارای جایگاه ویژه هستند.

وی ادامه داد: معلم شاگردان را از ظلمت به طرف نور می‌کشاند و از جهل به دانایی هدایت می‌کند.

قربانی، رابطه استاد شاگردی را بالا خواند و افزود: معلمان به ما ادب، اخلاق، دین و رفتار انسانی آموختند؛ از این‌رو امام (ره) و استادان خود را نمی‌توانیم فراموش کنیم.

امام جمعه رشت، رابطه استاد شاگردی را عاشقانه توصیف کرد و گفت: انس، الفت و ارادت در سایه تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه استادان به شاگردان خود افتخار می‌کنند، تصریح کرد: استادان و معلمان شاگردان را از فرزندان خود بیشتر دوست دارند.

قربانی به استاد شهید علامه مطهری اشاره کرد و یادآور شد: شهید مطهری حاصل عمر و امید آینده امام (ره) بود و دشمنان این مغز متفکر را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ترجمه کتاب‌های شهید مطهری به 30 زبان دنیا، بیان کرد: کتاب‌‌های علامه مطهری غذای فکری بیشتر کشورهای اسلامی را تأمین می‌کند.

وی، تدریس معلم به نسل سرگشته را برای رضای خدا دانست و خاطرنشان کرد: اساتید در گذشته تنها به شاگردان درس علم نمی‌دادند و تربیت و اخلاق را تدریس می‌کردند.

قربانی با بیان اینکه ماهواره‌ها فکر دانش‌آموزان را هدف گرفته‌اند، اظهار کرد: پایبندی معلمان به دین در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اثرگذار است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه معلمان مدافع حریم دین و مذهب هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی فرهنگ قرآنی، نهج‌البلاغه و دینی را در جامعه ترویج می‌کند.

وی، آموزش و پرورش را پاسخگوی مسائل روز عنوان کرد و افزود: رابطه معلم و شاگرد دو طرفه و با محبت همراه است.

*حاشیه‌سازان جامعه را ملتهب می‌کنند

قربانی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اذعان کرد: مردم در حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید حضور فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: اگر در امر انتخابات بی‌تفاوت بمانیم؛ ممکن است جریان فتنه دوباره برگردد.

وی با تأکید بر انتخاب افراد عاقل، دانا، شجاع و بی‌حاشیه در شوراها و ریاست جمهوری، اظهار کرد: حاشیه‌سازان جامعه را ملتهب می‌کنند.

قربانی در پایان رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخاب فرد اصلح را مؤثر خواند و گفت: باید از رهنمودهای جامعه وعاظ، جامعه مدرسین و رئیس مجلس خبرگان رهبری در انتخابات استفاده شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول