اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌حاشیه‌های خواندنی ‌فارس از حضور باقری‌لنکرانی در دانشگاه محقق اردبیلی

حضور کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، کامران باقری لنکرانی در دانشگاه محقق اردبیلی سئوالات متعددی را به همراه داشت که یکی از دانشجویان از او به عنوان هلوی احمدی‌نژاد در کابینه یاد کرد که وی گفت مرز استهزا با شوخی فرق می‌کند.

‌حاشیه‌های خواندنی ‌فارس از حضور باقری‌لنکرانی در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حضور این استاد دانشگاه و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در دانشگاه محقق اردبیلی حاشیه‌های جالبی داشت که به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

* کامران باقری لنکرانی وزیر سابق احمدی‌نژاد در کابینه نهم در حالی با یک ساعت تغییر برنامه در آخرین ساعات و نیم ساعت تأخیر در زمان شروع برنامه در سالن دانشگاه حاضر شد که گویی به دلیل ایراد دستگاه پخش‌کننده دو بار سرود جمهوری اسلامی ایران در حال پخش بود که با دستپاچگی متولیان در وسط سرود ادامه پخش آن را قطع کردند.

* لنکرانی با روی خوش و گشاده که در دوران وزارتش نیز همیشه خنده رو بود در بدو ورود به سالن با عکاسان و خبرنگاران به گرمی برخورد کرده و از تلاش‌های آنها در پوشش اخبار استانی قدردانی کرد.

* در ابتدای برنامه علی رشیدی رئیس جامعه اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی از سوی تشکل‌های دانشجویی به روی سن رفت و برای دکتر لنکرانی خوش‌آمدگویی گفت.

* سالن جلسه برخلاف جلسات برخی کاندیداهایی که در این روزها به دانشگاه دعوت می‌شوند تا از برنامه‌های خود برای دولت آینده سخن بگویند، پر از دانشجو بود و صندلی خالی را کمتر می‌توانستیم مشاهده کنیم به طوری که استقبال دختران دانشجو بیشتر از پسران بود.

* در حالی که چراغ سالن چند بار به دلایل مختلف قطع شد که این امر با اعتراض عکاسان نیز روبه‌رو شده بود، کلیپی کوچک از تصویر وزیر سابق بهداشت و درمان پخش شد در حالی که باقری لنکرانی در یک سمت سن و مجری نیز در سمت دیگر نشسته بودند تا به سئوالات دانشجویان پاسخ دهند.

* در سالن به صورت نمادین دو صندوق آرای انتخاباتی نیز تعبیه شده بود که بیشتر حالت نمادین داشته اما مفهوم آن برای اکثر دانشجویان نامعلوم بود.

* لنکرانی در ابتدای سخنرانی حدود 20 دقیقه‌ای با دانشجویان سخن گفت که در اواخر سخنرانی به دلیل اعتراضی که مجری به طولانی بودن سخنرانی قبل از پرسش و پاسخ داشت، سبب شد تا باقری لنکرانی رشته کلام از دستش برود و به مجری گلایه کند که چرا سخنش را قطع کرده است.

* بعد از سخنرانی ابتدایی کاندیدای جبهه پایداری که در فضای آرام سالن اجرا شد و دانشجویان سعی می‌کردند به سخنان اقتصادی وزیر سابق بهداشت گوش دهند در برخی مقاطع این سخنرانی با شوخی‌هایی نیز همراه بود.

* در این جلسه پرسش و پاسخ چندین بار میکروفن حاضر قطع و وصل شد که این قطع و وصل شدن سبب خنده دانشجویان حاضر در جلسه شد که سعی می‌کردند به هر وسیله‌ای برای سئوال‌کنندگان فضای دلهره‌آوری ایجاد کنند که در این بین دختران دانشجو که سئوال می‌کردند بسیار از این فضا گله‌مند بودند.

* یکی از دانشجویان که از وزیر سابق بهداشت در مورد خانم دستجردی سئوال کرد، وی به صراحت گفت که برای او در کار طبابت و همچنین تدریس در دانشگاه آرزوی توفیق می‌کنم و کار دنیا است که یک روز وزیر، وکیل و مسئول هستی و روز دیگر از سمتت کنار می‌گذارند.

* این کاندیدای احتمالی در پاسخ به مجری که مدام می‌پرسید به سئوالات کوتاه جواب دهید به شوخی گفت بنده با سئوالات تستی مخالف هستم چرا که سئوالات تشریحی ذهن‌ها را باز می‌کند و فرد دانشجو را نیز به پژوهش بیشتر وادار می‌کند.

* یکی از دانشجویان که از تخریب سایت باقری لنکرانی نسبت به رقبا سئوال کرد و با این لحن که فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه گفت: بنده زیاد هم ریز نیستم و هیچ تندی نیز ندارم.

* باقری لنکرانی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود به شما لقب هلوی احمدی‌نژاد را داده‌اند، افزود: بنده معتقدم باید بین استهزا، استخفاف و شوخی کردن فرق گذاشت چرا که چنین القابی را دادن در شأن یک مسلمان نیست.

* زمانی که از باقری لنکرانی در مورد پدرش که در خارج از کشور و در آمریکا سکونت دارند، پرسیدند، لنکرانی گفت: که هیچ عیبی ندارد که کاندیدایی از خانواده مرفه باشد و پدرش نیز در خارج از کشور سکونت کند مهم این است که بنده از سال 56 همراه مادرم به ایران آمدم و فرزند این انقلاب هستم.

* کابینه احتمالی ریاست جمهوری زمانی که عصبانیت یک دانشجو را در هنگام سئوال کردن مشاهده کرد که سئوالات متعددی را نیز پرسیده بود، افزود: سئوالات را به من بدهید تا از روی آنها جواب بدهم که این دانشجوی تند مزاج این امر را نوعی تحقیر کردن لنکرانی خطاب کرد که این کاندیدا نیز به او گفت: بهتر است این دانشجوی عزیز ما برود و آبی به سر و صورت خود بزند تا عصبانیتش فروکش کند.

* وی در اثنای سخنان خود گفت که بعد از اتمام مسئولیت در دولت نهم، کانون فرهنگی بصیرت را در شیراز راه‌اندازی کردیم تا جوانان و نوجوانان را بصیر به وجود آوریم در حالی که در دیدار با مقام معظم رهبری نیز رهبر فرزانه انقلاب از این کار ما که نوعی بصیرت‌افزایی و روشنگری است، تجلیل کردند.

* باقری لنکرانی بارها در مورد عوامل فتنه به ویژه موسوی با لحن مؤدبانه افزود: آقای مهندس موسوی قبل از انتخابات در مصاحبه با تایمز اعلام کرد که اگر رئیس جمهور شدم اختیارات ولایت فقیه را تعدیل می‌کنم که این خود نشان می‌دهد که این آقایان از ابتدا نگاه براندازی نظام را داشتند.

* کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالات مکرر در مورد اینکه در دوره قبل به چه کسی رأی دادید، گفت: ‌بنده به احمدی‌نژاد رأی دادم و افتخار می‌کنم که به یک فرد اصولگرا رأی دادم هر چند بعدها از مسیر خود عدول کرد که این هیچ ربطی به آن مقطعی که بنده به او رأی دادم، ندارد.

* یکی از دانشجویان که در مورد پاسخ لنکرانی به اهمیت حضور بانوان در عرصه اجتماعی و خانوادگی جواب می‌داد، مزه پراکنی کرده و سخنی را به میان آورد که باقری لنکرانی به او گفت به تو حق می‌دهم شاید هنوز ازدواج نکرده‌ای.

* برخی از سئوالات دانشجویان بسیار گسترده و در حد کلی‌گویی بود که این‌گونه سئوالات اعتراض دانشجویان را به همراه داشت که در زمان محدود دو ساعته چگونه مجری اجازه می‌دهد چنین سئوالات فراگیری پرسیده شود.

* وزیر اسبق بهداشت زمانی که از رفتار فرعون صفت برخی از اعضای کابینه احمدی‌نژاد پرسیده شد باقری لنکرانی به کنایه گفت: باید مراقب فرعون‌های کوچک زیادی بود تا قول آنها را نخوریم.

* جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیش از 2.5 ساعت به طول انجامید به طوریکه در پایان جلسه تعدادی از دانشجویان به نحوه پاسخگویی باقری لنکرانی اعتراض کرده و یکی از دانشجویان که به شدت فحاشی می‌کرد از سوی باقری لنکرانی به فرد به کار گرفته شده از سوی یک حزب و کاندیدای خاص تعبیر شد.

انتهای پیام/62008‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول